What a differens a day made

Min dag har varit händelserik.

Att få övningsköra är verkligen ofattbart
skoj. Vistelse bakom ratten har en exalterande inverkan på småflickor som mig. Det konstiga är att det går ganska bra att köra ändå, enligt mig till och med väldigt bra. Det är inte realistiskt. Misstänker att jag bara haft tur hittills. Går och väntar på att den när som helst ska försvinna, och jag kommer att inse hur värdelös jag egentligen är på att köra.

Men det längtas efter körkort. Sug och motivation do exist.

Jobbade min sista dag idag. Trodde att det skulle kännas värre än vad det gjorde. Trodde att jag skulle bli ledsen. Visserligen kände jag mig lite sorgsen och vemodig, men någonstans, långt djupt där inne, så att det går att lista ut om man har en blå liten plastspade och någonting att ösa i, så kändes det någonting annat också. Jag kände mig klar, färdig.
Like they say in the movies: I felt ready to move on.
Det var en bra avslutnings dag, tror inte den hade kunnat vara bättre. Satt hela dagen ute i matsalen och hade hand om en teckningstävling för barnen. Det var lycka! Det är inte klokt, de är så himla gulliga! Många av dem iaf. Skillnaden mellan olika barn märks. Vissa har taskiga föräldrar, taskiga därför att de aldrig sagt ifrån och vågat vara hårda emot ungar. Barn behöver sånt. Det värsta du kan göra emot ett barn är verkligen att skämma bort det. Föräldrar som inte vågar säga ifrån får odrägliga ungar. Och nog fick jag förmånen att stöta på även denna kategori idag. Men de är som tur en minoritet.
Det finns ÄNGLAR. Barn som du blir helt upp över öronen kär i. De är små stjärnskott, och det enda du vill göra är att adoptera dem, eller alternativt kidnappa dom med dig hem när inte föräldrarna ser på.
Idag hade jag lyckan att få träffa på en av dessa - Jonathan. Han målade teckning efter teckning, och när han inte målade ville han sitta nära och titta på när jag målade. Han berättade och jag lyssnade. Jag berättade och han lyssnade. Vi pratade och pratade. När han skulle gå fick jag hans favorit pokémon med hans namn på. Han sa att jag fick den så "att jag kunde tänka på honom ibland, så att jag inte glömde bort honom."


Bussen ifrån jobbet var sen. Och när den väl kom, rågat försenad var den fullsmockad. Riktigt mycket folk. Slog mig ned bakom en man i uppskattningsvis 50års-åldern. Han hade tweed-kostym och såg trevlig ut. Vi började prata. Wow. Denne man var inte vem som helst. Han var opera diregent. Hur vanligt yrke är det egentligen? Vad är sannolikheten att den man sätter sig bredvid på bussen är det??
Han hade jobbat på operan i Stockholm i 20 år och bott på alla platser jag kunde föreställa mig, bla.a. Egypten, Hong Kong och i USA. Nyfiken i en strut som jag är, frågade jag vart i USA han bott. Han satt tyst en stund, sedan sa han lite förläget, att han inte kunde komma på ngn stad han inte bott i. Wow igen. Dessutom hade han bott i Australien i 8 år. Bland annat i Sydney, Melbourne, Adelaide, Brisbane och Perth. För ni som inte är så insatta, är de det 5 största städerna i Australien. Man skulle kanske även kunna säga att det är de 5 enda städerna...
Vi pratade hela vägen hem. Vi pratade om honom och vi pratade om mig. Samtalet fortlöpte. I slutändan hade vi pratat om allt. Han motiverade mig och inspirerade mig. Inspirerade mig att leva mitt liv och alla möjligheter som faktiskt finns. Om ni också hade träffat Honom, är jag säker på att han hade påverkat er likadant. Han är helt enkelt en sån person.
En sån som påverkar andra.

Har just vart ute och sprungit. Blev inte så långt. Har inte riktigt mitt vanliga go för att träna.

Ska prova ringa Elin snart igen.

Om ngn förresten är sugen på att få en live-rapport ifrån Idol audition i Falun, så är det bara att plingeliplinga imorgon bitti. Ska med och Coacha Elvis Sönne.... oj. flåt. Menade Eric Sönnert. Han kommer och hämtar mig 05:10. Vem behöver skönhetssömn??


Packningslista inför morgondagen:
- termos med oboy
- Digitalkamera inkl. xtra batterier (dokumentation utlovas)
- frukost
- LOKA hallon/grapefrukt
- RISK, kommer enligt planeringen vara där strax innan 6 och själva audition börjar inte förrän 9:00. Måste ha ngt att sysselsätta oss i kön ju, Sönnta ska ta med bort och stolar...





Jonathan, du gjorde mig jätte glad idag. Du fick mig att le. Jag har stoppat ditt pokémon kort i min plånbok. Det kommer att ligga kvar där ett tag.



Kommentarer
Postat av: Mattias

Vill bara säga hej. Har inte orkat läsa allt... Mycket poetiskt. Kom till oss i Falun om du har lust, eller bjud oss till Djurås. Annars så får vi bjuda hit dig någon gång. Det vore på tiden. Häng med "oss" till frizon i sommar också. Ha det bra.

2006-05-05 @ 23:47:42
Postat av: Levelej

Nu när jag äntligen hittat länken till kommentarer.

Brita, du är min hjälte.

2006-05-10 @ 16:04:57
Postat av: Anja!

Hihi, jag har fått låna lite kemi anteckningar från fredrik som du har skrivit. Tänkte bara säga att dom är guldvärda för mig

2006-05-26 @ 23:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback