Berattelsen om Brita

Annars star livet ganska bra till med Brita. Utfor har det inte gatt annu. Hon uppfor sig fortfarande in public och innehar och uppvisar otroligt nog nagolunda manners.

Berattelsen om Brita i kortfattad presens:>

Har nog aldrig jobbat sa har mycket nagonsin i hela mitt liv. Det ar visserligen mindre anstrangande an det sista aret pa gymnasiet (vilket inte ar nagon storre skrall med tanke pa vilken press var existens var nedsqueezad under de dar manaderna). Forra veckan jobbade jag over 50h varav vissa av dagarna var totalt 18 timmars skift. Jag tror mig ha kunnat klara av dessa arbetsrutiner utan storre problem om det bara inte handlade om en till denna grad oregelbunden arbetstid som det handlar om. O'Malley's under natterna och Juice City pa dagarna lamnar mig med den insikten att mitt tidigare dygns sovtid, istallet brytits ned i tva kortare sovmojligheter. 4h pa morgonen efter O'Malley's och innan Juice City. Och 1 pa eftermiddagen efter Juice City och innan O'malley's. Tankarna kom till mig redan forra veckan, tankarna angaende om det verkligen ar vart att ha bada dessa jobb. Igar, efter att ha overblickat kommande veckas skift pa O'malley's insag jag att jag troligen inte har ngt val. Mitt sista skift pa Juice City ar gjort. Jag maste saga upp mig. Kanns tungt. Tycker inte om att sluta med saker jag tycker om. Tycker inte om att gora vanner besvikna.

Jobbet pa O'Malley's gar bra. Trivs, trivs, trivs. Far aven fler skift och timmar dar for varje vecka som gar. Denna gemytliga irlandska pub ar troligen den storsta anledningen till att jag stannat kvar har i Sydney sa lange som jag gjort. Att fa kanna barens trayta emot mina fingertoppar, att fa slanga med glasen mellan mina hander, att fa forma de dar perfekta
shamrocksen emot det morka Guinness fluffet - det har blivit ett behov. Jag har natt den punkt, att jag kanner mig rakt igenom tom de kvallar jag inte jobbar. De kanslorna som finns ar langtan efter att fa vara tillbaka dar inne bland vannerna, de ar de enda - och de ekar i det ovriga tomrummet. Jag tror det ar det som ar att vara beroende. Eller kar. Eller bade och.

Har aven blivit ngt blondare igen. Eventuellt annu ngt ytterliggare inom en vecka.

Sonnta er uppbussad langs kusten och har skoj. Daniel fran sthlm, min tidigare flatmate, har rackartyg for sig pa paradison Magnatic Island dar han hurtar sig bland knivar och kastruller for gratis mat och husrum. Istallet har Sarah flyttat in pa Darlinghurst Rd 58. Denna tjej har valdigt positiv inverkan pa den for stunden pa ett tangentbort knapprande flickan. Sarah ar fran England och jobbar med mig pa O'Malley's. Hon ar flum och fnitter vanlig och gor mig glad =).

Ser fram emot att fa traffa Macho-Anna. Haller till godo sa lange med vara VodafonetillVodafoneminuter. Glad att halla lite kontakt med bondpojken pa grannön.

Har en Danny och en Jon och en Andy och en Steve som jobbar i Ayers Rock. Blivit god van med Danny och kommer pa mig sjalv med att sakna honom. Iaf se fram emot att fa traffa honom igen. Tycker om honom trots att han erkannt att han bara ar kompis med mig for att kunna komma nara Jacke...

Berattelsen om Brita i kortfattad futurum:>

Inom en snar framtid (narmare bestamt 4 veckor) planeras det andock att fardas ifran denna metropolstad. Sydney ar en stor stad, som jag visserligen trivs i, men anda har ett behov av att fa lamna. Jag vill pa aventyr, det finns sa mycket jag vill se och uppleva. Desto langre tid jag spenderar bland dessa skyskrapor och broar och operahus - ju storre begar kanner jag for att verkligen fa uppleva allt dar ute.
Farden kommer troligen till en borjan ga upp langs kusten, i sakta och lugn takt. Skulle sedan garna se Darwin och nationalparken dar uppe, for att efterat antingen bege mig over till vastkusten och the Kimberleys eller ner till mitten och Uluru.

Har en god van vid namn Travis, som ska kora upp till sina foraldrar i Brisbane forsta veckan i Januari och jag har fatt ett erbjudande att aka med om jag vill. Jag trivs med honom och har kul med honom. Och det alternativet skulle vara det isarklass billigaste, da jag inte ens (trots mina vilda protester) skulle fa betala bensinpengar. Travis forslag ar att vi stannar hos hans foraldrar i Brisbane ngn dag och upplever vad staden har att erbjuda, innan han, jag och hans syster sedan aker vidare en bit till upp langs kusten.
Problemet med det har alternativet ar att det inte mojliggor resande med Jacke och Jonte. Dessa myspojkar ar mina favoriter och skulle sa garna vilja resa med dem. Darfor lutar det fortillfallet nog mer at att bussa upp langs kusten med ev. Greyhound eller liknande.

Aven fatt en inbjudan av min kollega Stephen att med honom halsa pa hans familj uppe i Port Maquire och spendera en vecka av vildmarksaventyr dar.

Ted min favorit-krullis fran Halmstad busar snart ivag pa aventyr till Adeleide och Perth. Synd. Kommer sakna vara stunder av Starbucks-konsumerande och tjejsnackskvallar. Satsar dock pa att kuta stutt i honom om ngn manad igen.


Ted i Hyde Park
Ted i sin uteliggare/luffar utstyrsel pa picnic med mig i Hyde Park.

Klockan ar nu 5:14pm en lordag eftermiddag i Sydney. For ngn minut sedan oste regnet ned, forsta gangen sen vi kom hit. Visst kan man urskilja ett visst ironiskt "helgvader" sen vi kom hit, men ngt sa seriost som osregn klassar jag ando som ovanligt. Borjar jobba pa O'Malley's om 4h och 46min. Jobbar stagning. Samma skift imorgon kvall.

Sarah tycker att jag ska hanga med hon och hennes kompisar pa skoj. En Johan af Sweden har just borjat sitt jobb bland garneringar och glasyerer som dessertbakare pa en restaurang lite utanfor city.
J & J ska konsumera X Dry ikvall. Far se hur kvallen blir att sluta for dessa, de bada har formagan att till och fran forvana. Hittade igar Jonte sittandes pa golvet i lagenheten, aktivit och passionerat analyserandes dikter. Tjii pa dig Sonnta, poesiafton vid operahuset kanske visst ar aktuellt for vissa...

Far se vad jag hittar pa fram tills jobbet. Kanske fikastund med Parandersgoran. Kanske bara ta det lungt, fokusera pa mig sjalv och agna ngn timme for att utforska bortskamdhetens vidder.

Nanis ar pa bra humor. iPod is not a gadget. It's a lifestyle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback