En vän för långt bort

Jag har en valdigt god van som jag tycker om valdigt mycket. Den har vannen ar omtyckt av sa manga, you can tell. Med honom gar det inte annat an att fnissa, le och vara varm inombords - man maste liksom tycka om honom.

Den har vannen lamnade en varldsmetropol med broar och operahus for tva dagar sedan for charmen och den pittoreska mysigheten hemma i Basna.

Sonntas sista resedagboksinlagg:>


Sista sidan                                 2006-12-20 00:17 Sydney, Australien

Jaha! Tibaka i Sydney och bara en natt kvar...

Tänkte att jag skulle försöka sammanfatta resan om jag kan. Sydney är en stad för mig. Så är det bara och jag kommer sakna staden. Det roliga laserpistolsljudet när det blir grön gubbe vid övergångsställena för att sen slå om till rött igen efter tre-fyra sekunder. Kösystemet i butikerna där alla står i en gemensam kö till en av kassorna blir lediga. Borta är förmågan att alltid ställa sig i fel kö. Skruvkork på alla ölflaskor så att man aldrig mer behöver leta efter en öppnare när man vill ta en öl.

Men vad kommer jag att komma hem till då? Jo TORTELINI!!! Jag kan inte förstå hur de kan ha tillstånd att kalla, vad det nu är de kallar för tortelini, för tortelini här nere. Jag åker ju hem i rätt tid också. Mormors köttbullar, prinskorv (om jag hinner före Markus vill säga), lax, pepparkakor och julmust. Oj nu råkade jag dräggla lite på tangentbordet...
Sen saknar man ju såklart alla där hemma och att komma tillbaka till det liv man är van vid så det kommer att vara väldigt skönt att få kliva av planet på Arlanda, även om ljag kommer att frysa arselet av mig.

Det han bli några förälskerser också. Hela fyra stycken och jag ska försöka rangorda dom om jag kan:

4. Surfers Paradise. Utan tvekan den häftigaste staden jag varit i. Synd bara att jag inte hade Jacke med mig...

3. Thooeys Extra Dry. Den godaste ölen jag någonsin har druckit. Den är bland dom dyraste här nere, men det var värt varje extra dollar.

2. The Incas. Gänget som jag jobbade med i nästan två månader. De tre Irländarna, Chris. Jen och Laura. Tjejerna var i spinn hela tiden. Tänk er Poffen när hon är som värst. Så var dom hela tiden. Engelsmannen Ben. En av de bästa försäljarna i hela Australien, men var så dålig kock så han kunde inte ens koka vatten! Och så förståss Nick. Vi blev så bra kompisar redan från första dagen och förmodligen den enda icke svensken som jag kommer att hålla kontakten med från Australientiden.

1. Kopenhagen Ice Cream. Jag kommer att behöva några fler glassar på Glasiären i Karlskrona innan jag kan avgöra vilken som är världens godaste glassbar.

Bubblare: Subway. Chees and steak är riktigt god
Kris och Charles. De två killarna från Brighton som jag bodde tillsammans med i över en vecka på min resa norrut.

Roligaste minnet: Tisdagen den 21 November. Say no more.

Tråkigaste minnet: Att min kamera gick sönder på krokodilfarmen...

Pinsammaste minnet: Det som hände på kvällen i Magnetic Island

Vad borde jag gjort annorlunda? Jag skulle nog ha hållit lite hårdare i plånboken den första månaden, men jag kan ju inte vara helt fläckfri, även om det är nära;)

Vad kommer jag att ta med mig hem härifrån? Förutom alla grejer som Brita och Jacke har prackat på mig så har jag blivit mycket bättre på att planera vad jag ska använda minapengar till. Jag har ocksa, tack vare mitt underbara jobb, blivit mer social och har mycket lättare att börja prata med folk och förhoppningsvis också få som jag vill.

Vad hade hänt om jag inte måste göra lumpen? Då är jag helt säker på att jag hade stannat i Sydney kanske fyra månader till och jobbat med världens bästa jobb. Ben erbjöd mig faktiskt att hjälpa mig att förlänga mitt visum så att jag kunde flytta ner hit på heltid och det hade jag förmodligen gjort, men men. Plikten kallar...

Det som hänt sen jag skrev senast är inte så relevant, men i Tisdags, gratis öl på The Gaff, Så var jag ocj Jonte ut och när vi kom hem så ramlade han handlöst och slog huvet i stålkanten på sängen så han har ett redigt blåöga nu. Lagom till att släkten kommer och hälsar på... Igår var vi på Caffé Svensson och skulle käka pepparkakor och dricka julmust, men det skulle spara musten till jul och glöggen var slut så vi fick nöja oss med pepparkakor.
Ikväll ska jag och Brita upp i Sydney Tower och det är bra väder idag så det ska bli kul. Annars så krånglar jag med att försöka få tillbaka all skatt jag betalat och ska säga upp mitt Australiensiska bankkonto, men det hinner jag förhoppningsvis med.

Kommer inte på något mer att skriva så det här får väl bli slutet.

Jag är hemma på förmiddagen den 23:e. Jag håller också på att ladda upp bilder så om ni vill se mig i kvinnokläder så är det bara att kika in på sunnta.blogg.se.

Hade bra allesammans. Vi ses snart!


Kommentarer
Postat av: Tvillingarna

Hej Brita och God Jul! Hoppas allt är bra med dig :0) Vi ses, kramar Tvillingarna

2006-12-24 @ 07:18:26
Postat av: mams

GOD JUL ungen min!
you´ve got mail.
Lite tufft att läsa vissa delar...tycker du borde teleportera dig... någon timme... hem till oss!Älskar dig så mycket!Stor, lång, innerlig julfamn!
mamma

2006-12-24 @ 10:03:30
Postat av: Elin

Godeli julsan! Faktiskt 20 minuter kvar av julafton här på norra halvklotet. Hoppas du har det jättebra. Kramkram!

Postat av: Marit

Nu du, har jag vaknat till liv igen.
Bli inte uppäten av hajar!
God fortsättning och färgsprakande nytt år!
Krampelikan

2006-12-29 @ 19:54:31
URL: http://levelej.blogg.se
Postat av: Lovisa

Hej och Gott Nytt År vännen! vi ska göra vårt bästa för att röja och mysa satan hemma hos danne. Förhoppningsvis blir det någon utflykt men det är så många som saknas. vet inte om det blir något riktigt nyår...har försökt ringa dej två dagar men inte fått något svar. vet ej vad som felar. kämpigt. pusskram och hoppas du tar hand om dej nu i det nya året

2006-12-31 @ 14:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback