I symbios med Nanis

Hej vanner.

Igar akte jag och flatmate Jonte pa aventyr. Vi spontan satte oss pa en random buss (okey, erkanner, det kan kanske ha varit pa mitt infall) for att se vart den tog oss. En och en halv timme senare, efter diverse kontemplerande och fnissande med den jazzalskande mysgubben pa satet bredvid mig, steg vi av pa slutstationen i Parramatta - en av Sydneys storsta fororter och i vastlig riktning.

Den kom sa plotsligt att omstandigheterna inte gav mig en gnutta av forberedelse.

Kanslan.

Varmen.

Karleken till denna med mysiga cafeer berikade och park erbjudande och vattenomslutande samling hus och byggnader. Om jag ngnsin flyttar tillbaka till Sydney igen - da kommer jag bo dar. Mitt hjarta och min hemkansla ar fran och med nu indruttad bland gatstenarna i Parramattas grander.

Jag och Jonte flanerade kring och at god mat och fikade och kollade pa gamla byggnader och turistade oss och blev blota i regnet och vantade i tva timmar pa en farja, som i slutet av dagen tog oss tillbaka till Circular Quay och centrala Sydney.

... och Britis har annu ett rackartyg att fora in i sin rackartygsdagbok.

Igar blev jag aven valkommnad av Cliff & Karen Fuller till deras farm uppe i Kempsey, 430km norrut upp langs kusten, halvvags till Byron Bay. De har en farm dar med bade meat & dairy cattle, men foder aven upp hundar (wiihoooe!! =) och odlar gronsaker/frukt. Ar valkommen dit upp pa torsdag. Cliff gjorde ett bra intryck pa mig och verkar valdigt trevlig, och torsdag vore en perfekt dag att anlanda pa for att stanna dar i en vecka, och darefter fardas tillbaka till Sydney for att mumsa risgrynsgrot och frossa i carols. Har vart pa centralstationen idag och kikat in fardmojligheter upp till Kempsey pa tors. En enkel tagbiljett skulle kosta mig $64, alltsa ca 370kr. Billigare an vantat.

Men har anda inte bestamt mig an. Har alskat O'Malley's sa. Och om jag stannar kvar skulle jag ha ett bra jobb fram till nyar. Det skulle tillfora en betydande summa pengar till mitt konto. Visserligen ar jag inte i sa stort behov av pengar just nu, men sa smaningom skulle de anda utgora en skillnad. Forvantas jobba pa O'Malley's ikvall. George jobbar inte. Ska kanna efter hur det kanns, bestammer mig efterat.

Har popcorn i magen idag. Skon kansla - tro mig. Framst p.g. av att de nyinkopta Sony horlurarna till Nanis. Nar nanis mar bra mar jag bra. Hon ar med mig dygnet runt och delar alla upplevelser och minnen med mig. Jag och Nanis lever i symbios med varandra.

Snart bar det av for tisdagens Step Class pa Hiscoes gym i Surrey Hills. Laaaangtar!

Tack moster for ditt pep-talk att "Jag vet att du är en smart kvinna men oseriösa arbetsgivare och klantiga karlar behöver du inte umgås med. Framför allt inte ställa upp för."


Tack Karin, Lovisa och Anja for att ni bryr er om mig och vill ha hem mig hel igen. Det betyder sa mycket.

Kommentarer
Postat av: Maria Q

Kul med spontanäventyr! Och tänk bara bara bara på dig själv när du bestämmer hur du vill ha det. PUSS!

2006-12-12 @ 09:51:15
Postat av: Anna

Ah brita. Det pirrar i magen nar jag ser IKEA bilderna! Underbart.
Vad snygg du ar foresten!

Pusskram

2006-12-14 @ 08:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback