Med en mikromage

Det ar mandag i en stad pa sodra halvan av jordklotet. En stad dar de fyra miljonerna invanare knallar omkring i Billabongshorts, rip curl thongs, smuttar Tooheys New pa torsdagarna och surfar pa helgerna.

Den har mandagen vaknade jag 2: pm efter att ha gjort ett Crazy Sunday Shift pa O'Malley's. Tro mig - de finns. Sondagarna ar isarklass mest busy, sedan kommer nog onsdagarna. Men jag njuter. Jag alskar mitt jobb. Gitarrpojkarna pa scenen spelar Matchbox 20, Counting Crows, Coldplay, Greenday och Eagle- Eye Cherry och lamnar mig oformogen till annat an att sjunga, dansa, hoppa och fnissa bakom den dar gyllene bardisken.

Idag sa jag upp mig ifran Juice City - det forsta jobbet jag fick efter mitt anlandande till denna varldsmetropol, juicebaren dar jag jobbat under veckorna. Kandes lite sorgligt, men jag vet ando att det var ett nodvandigt beslut. Ett tag forsokte jag overtala mig att somn var overskattat, dock utan storre framgang. Har lovat min mamma att borja ta hand om mig sjalv. Och da jag tycker om min mamma sa mycket som jag gor, sa gar jag faktiskt infor att halla det har loftet.

Min mage transformerade igar sig sjalv till en mikro och har fortfarande dess egenskaper bevarade. Den poppar popcorn. Popcorn av lycka, gladje och langtan som spratter runt och studdsar i mitt innandome. Igar druttade namligen jag och herr Jakob in pa Wicked Travel och blev sittande dar, under flertalet timmar undersokandes diverse mojligheter och alternativ for resande upp langs kusten. Vi argumenterade fotboll. Och fick en bra deal. Och vi bestamde oss. Och bokade. Och firade med Lady Froken Victoria Bitter.

Vi har bokat ett Greyhound busspass, vilkelt mojliggor pahopp och avhopp pa hoppbussar upp langs ostkusten, fran Sydney till Cairns, under 6 manader framover. Vi har aven bokat 3 dygns aventyr pa Fraser Islands, 3 dygns segelbus i the Whitsundays, 5 dagars dykarkurs och certifikatdykning i Cairns och 3 dygns regnskogssafari i Cape Tribulation. Aven fatt vouchers till var favor pa gratis och discounted boende langs var kommande fardvag.

Vill aven Wwoofa. Jag och J har ideer. Vi har planer. Visioner.

Snart ska det jobbas. Fatt 5 skift den har veckan. Ledig Tisdag och Lordag. Sa imorgon, mina vanner, imorgon blir det Cowboys och the Gaff.

Och inatt dromde Brita om sin mysbuskompis Daniel (alias "Batman"). Vi hade fragesport och at muffins. Hehe, gissa vem som vann!?


Kommentarer
Postat av: Kusin Moaasa

Hej vännen! Vad bra du måste ha det som alltid får befinna sig i värmen, bland stränder, vågor och surfare. Vi hade det toppen på fuerteventura, joel surfade en del, jag lite, vi kanske kan gå en kurs nångång?! lr om du lär dig surfa när du är på ett så bra ställe som australien, så kan du lära mig sen nån gång? det vore tufft att kunna! tyvärr har jag råkat få en liten halsfluss, men ingen fara på torpet, idag mår jag mkt bättre än igår :). brita, klart du måste säga upp dig från ditt jobb. herregud, man kan ju inte sova sådär lite o alltid vara på g, o om man inte är på g så kanske man inte riktigt trivs... iaf inte eftersom jag vet att du alltid vill göra att bra jobb. vi hörs! kram kram kram förresten, skulle behöva dig här nu, väcka lite julstämning...det finns ingen här, plusgradet o regn dag efter annan.

2006-12-06 @ 18:54:57
Postat av: hobbit

haha, sitter vid moas dator, hon har nån underbar inställning, men det förra inlägget är också från mig iaf, så slipper du fundera ;) kram / Lovisa

2006-12-06 @ 18:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback