Overslept

Var tog sommaren vagen?

Vadret i Sydney ar lite ojamnt. Ena dagen 30 grader C och hettande, stekande, perspirantframkallande sol. Nasta dag mulet, gratt och smastank innanfor kragen.

Idag ar det en nasta dag och jag har just varit och kopt frukt.

Hangigheten och mattheten kom nerdunsande igar och med dem aven en viss avtandhet pa rackartygs- och aventyrsfronten. Ar inte riktigt pa humor. Vill bara fa mysa in mig i mitt tacke, sippa mitt te och avnjuta mina kvarvarande O.C. avsnitt.

Denna trotthet ihopknolad tillsammans med det raka faktum att det ar halvkaos pa O'Malley's just nu, minskar min lust att ga till jobbet om 3,5 timmar. For 1 manad sedan var vi gott om folk. Sedan borjade folk droppa av...

- Erinna slutade p.g. av brak med George.
- Laura slutade p.g. av brak med George.
- Damien sade upp sig for att slippa fa sparken.
- Sandra fick sparken p.g. av dalig relation till pengar.
- Karen sade upp sig for att aka ut och resa istallet (men kom aldrig till sitt sista skift, utan gick istallet ut med Ringo, en av stammisarna, och sop sig smashad).
- Sarah sa upp sig p.g. av tarande daliga working hours.
- Meighan slutar pa torsdag for att sjunga julsanger och baka pepparkakor i Melbourne.

Kvar ar.

- Vara managers
- Katie
- och lilla Jag.

Mumlat med Jamie min manager och forklarat att jag snart busar uppat langs ostkusten. Kommer troligen att jobba varje dag fram till och med nasta lordag. Kommer troligen jobba pa O'Malley's varje dag tills nasta lordag. Att overleva star pa min Kom-ihag-lista. Det ar bara lite mer an en vecka. Sen sa har jag semester =). Sen ar det nyarsafton i Sydney. Och ja, Maria, ngt maste man val ha att kunna beratta for barnbarnen.

Forsov mig idag. Slutade jobbet strax efter 4am imorse, kom i sang till 5. Forvantades vara tillbaka pa O'Malley's for Customer Service Training 3 timmar senare, men vaknade forst vid 12-tiden, forst efter ngra sekunder senare medveten om hur jag fortfarande holl min alarmklocka i handen (den som jag 5 timmar tidigare tryckt av i somnen).

I sondags hade jag en dag som mellan mig och Hobbit gar under namnet Psykisk Halsodag. Min mamma skulle ha anvant sig utav uttrycket bomulls-dag. Det handlar om dagar dar man behover ta hand om sig sjalv lite extra, skamma bort sig sjalv ngt utover det vanliga. Egoism och ompysslande star i centrum. Psykiska Halsodagar finns for att man bara ska tanka pa sig sjalv, satta sina egna behov i centrum, gora det som faller mig in och vidare. Det behover inte finnas ngn speciell anledning till att man kanner sig lagre an dagen innan, ibland har man bara en blaare dag. Alla har sina egna sysselsattningar att idka for att fa vanda dessa dagar till ngt positivt. I Marcus fall skulle det vara att satta sig vid pianot, min mamma skulle ha sytt nya gardiner till koket, Joakim von Anka skulle ha putsat sina mynt. I sondags flydde jag skyskrapor och operahus pa en random buss. Har fattat tycke for dessa. De random bussarna. De tillsatter lite mer aventyr till mina rackartyg, mer wasabi till min sushi. Hamnade i Coogee pa en strand med sand mellan tarna. Med ett live-band som klamkackt avverkade den ena christmas dangan efter den andra. Jag mumsade fruktsallad och youghurt och svarade pa brev och fnissade och hade djupa filosofiska samtal och utvecklingar med Nanis. Hamnade sa smaningom pa ett mysigt gatucafe iakttagandes och grubblandes om manniskor over soft sippande en Chai Latte.

Igar kom Sonnta tillbaka. Gladje. Marker att jag saknat trollet.


Min och Nanis symbios ar starkare an nagonsin. Har till och med gett henne sin julklapp i forskott. Vi hor liksom ihop. Fungerar inte utan varandra. Kebab maste liksom atas med sas.
Det ar inte krangligare an sa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback