Anyone who rides a bike is a friend of mine

Hehe, guess who's been out and shoveling snow =P.

Närmare bestämt 18m3 H2O(s) . Dock i porös fas bör tilläggas. Jag och min rosa halsduk rockade järnet!

Slutsats 1: Sannolikheten att någon av grannarna ens kan gissa att jag hade ergonomiprov i onsdags är minimal.

Slutsats 2: Snöskottning gynnar produktionen av endorfiner.

My mood:     =D



Nu är det inte långt kvar, närmare bestämt endast fjuttiga få 11 dagar.

Solen står högt över taken och vinden har vänt. Isen har smält,det luktar som vår.
Våren har vaknat men drivor i vitt liggar kvar över taken.


Yepp, den 23 mars gäller det. DÅ kommer våren. Det har Danne sagt, och om han har sagt det - Jaa, då måste det vara så. Inte ens måste. Det är så.


Längtar så tok-mycket tills det att det är bart på vägarna. Då ska jag cykla. Jag tycker om att cykla och jag tycker om människor som cyklar. När jag ser någon som cyklar resulterar det i en omedelbar sympatisk uppfattning om personen (dock med undantag som bekräftar regeln).

När det är snö ute resulterar skottning i produktion av endorfiner. Vid bara vägar resulterar cykling i endorfiner. Skottning och cykling kompletterar varandra.
Skottning och cykling är kompisar. bästisar.


Lista på saker som ökar Britas produktion av endorfiner:

- snöskottning
- att cykla
- lyktstolpar
- sharon
- kolla på stjärnor
- optimism
- blommor som inte vissnar
- bussar jag hinner med
- långa ord med många vokaler
- blå dörrar
- Lego
- Att få riktiga brev/vykort med posten
- Detektiver med flashiga solglasögon
- Lakan med skarpmanglade kanter
- Saker som kan kastas
- Djupa diskussioner med Frank, Håkan och Robbie.
- Suddgummin med lukt
- Skyskrapor
- Att få fler riktiga brev/vykort på posten
- Saker som är som jag trodde att de skulle vara, om jag trodde att de var bra.
- Att duscha länge och varmt.
- Stora positiva tal som slutar på många nollor.
- Springa under stjärnorna.
- Bra saker som sker som jag aldrig mina vildaste drömmar hade kunnat föreställa mig.



Anyone who rides a bike is a friend of mine. naiv.super.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är helt enkelt en "vintersoft" människa med rätt att skotta!

2006-03-13 @ 09:45:19
Postat av: Martin

nu har jag hittat hit till din lilla blog! Vad glad jag blev av att läsa alla dina tankar och funderingar :)

Fortsätt med det!
Kram Martin

2006-03-15 @ 03:30:48
Postat av: Brita

Jaa, nog är jag en "vintersoft" människa alltid, världen behöver fler sådana! Jaa, vilka annars skulle ansvara för att kontinuerligt köpa diverse te-sorter och ekonomiskt stötta de fattiga teodlarna i Paraguay?? Genom detta handlande motarbetar vi klasskillnader och apartheid, vårt agerande resulterar i en mer harmonisk värld!! ;)

Och Martin, kul att du hittade hit! =) Inte så haj på sånt här än, men det kommer kanske med lite träning. För stunden bloggar jag i det syftet att regelbundet få skriva av mig tankar/grubblerier som annars skulle svämma över ;).

2006-03-15 @ 21:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback