Citat och Basic.

Några citat utöver det vanliga.


"Tjejer är som fysik C, fast utan facit."
- Hört på stan. *host host*


"Jag brukade mäta min hälsa efter vad vågen visade. Nu mäter jad den i mental harmoni istället. Jag tror helt enkelt att arslet hänger på om man bara har huvudet och själen med sig."
 - Tvåbarnspappan
Steve Vaught som 195kg tung snart har korsat USA och gått 450 mil för att gå ned i vikt.



Idag har vart en milstolpe. Snart skymtar jag målet. Det är så nära att jag nästan kan göra det redan nu. Om jag ställer mig på tå och sträcker på nacken, kan jag urskilja det där framme. Början på mitt liv.

Fysik B kursprovet avklarades idag. En tung vecka kvar. Sedan lättare.
(Hur länge har man inte sagt så nu??)

Men jag mår bra. Jag vet vart jag vill komma och har bestämt mig för att ta mig dit. Inte ens bestämt mig, mer att jag utgått från det ifrån första början.
Det är nog så jag är; Målmedveten och fokuserad.

Skillnaden är egentligen hårfin.
Det finns människor som jag upplever att jag är lika. Sådana som det känns som delar mina tankar och värderingar.
Av dessa, finns det en del som jag verkligen är lika.
Sedan finns det människor som jag vill vara som. Sådana som inspirerar mig och motiverar mig till att bli en bättre människa. Jag är nog ganska lättpåverkad av andra. Jag har lätt för att se upp till andra människor. Jag har många idoler. Idoler som bor i hus som jag bor i, som äter den mat som jag äter, och som jag egentligen träffar varje dag. Mina idoler gör saker som inspirerar mig, saker som i längden påverkar även mitt beteende och mina normer.
Ibland tror man att man är lika någon, fast man egentligen inte är det. Någonstans inombords vill jag vara som den och intalar mig därför att jag är det ( jaa Sigmund, kommentar tack.).
Hur kan man avgöra vad som är vad?? Skillnaden är otydlig. Den är diffus.

Jag tycker om att låta mig inspireras av andra människor.
Jag tycker om att umgås med människor som motiverar mig till att trivas med mig själv.

Och idag har jag pratat med Stina. Hon är fnissig. Hon fnissar av sig på mig.



Basic: Jag försöker leva så att jag kan göra saker jag tycker om.

1. Jag tycker om att hålla ryggen rak.
2. Jag tycker om att se folk i ögonen.
3. Jag tycker om att känna mig duktig.
4. Jag tycker om att vara stolt över mig själv.
5. Jag tycker om att investera i min framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback