Dom kallar det tragik

Morning folks!

Att vakna när jag borde sova. När mitt medvetande fortfarande borde snappa upp hur monster-elvispar belägrat Eiffeltornet, för att sedan utöka sin ockupation till att härska över världen. Undrar just vad en drömtydare skulle ha att säga om detta... Jag är förresten inte riktigt överrens med hurvida drömtydning är etiskt acceptabelt eller ej. Måste vi verkligen analysera och reflektera över allting? Kan inte vissa saker bara få vara orörda, enkla och fria. De påverkar oss med sitt budskap och sitt syfte ändå. Varför inte bara njuta av våra liv/världen/rummet utan att ifrågasätta allt som sker? Hahaha, och jag valde att gå natur... !

Hur som helst - jag vaknade när jag fortfarande borde ha sovit. Var pigg när jag borde vart trött. Avgick ifrån den sedvanliga proceduren att gäspa åt mig själv i spegeln, istället log jag.

Morgonen är den bästa tiden på dygnet.
Jag = Morgonmänniska?? Hmm, jag tror nog faktiskt det.
Det vilar ett lugn över omgivningen, ett fridfullt lugn som skvimpar i en harmoni och ett välbehag i mitt jag.
Dessutom är jag förnuftigare på morgonen. Troligen därför jag blev en morgonmänniska. Så att jag skulle kunna passa på att njuta av den gnutta förnuft jag är berikad med i så stor utsträckning som möjligt.

I förrgår åkte Nanis på semester. Lyxkryssning i Västindien om jag inte misstar mig. Du blir borta en månad. Läste informationen i resekatalogen - Wow! Frukostbuffén verkar vara huge. Det finns till och med papaya, grape, annanas och sharon att frossa mellan. Och på torsdagar får man kräftstjärtsomelett. Relaxavdelningen står till sitt förfogande 24/7 - det går att välja mellan ansiktsbehandlingar, massage, bubbelpoolande och 23st olika teman på bastu. Det sägs till och med finnas en casionavdelning bara för 4-gigare.

Okej, sry, inte helt sann (min lillebror är på väg till kyrkan för att bikta sin synder, borde jag kanske följa med?). Man skulle kunna se det som en version av sanningen. Den kanske aningen mer sanningsenliga versionen av sanningen är den att Nanis skickades iväg på service igår. Han, expediten som kommer bli poet, skickade iväg den. Men jag saknar den så mkt, hur ska jag klara mig? Håkan, Robbie och Frank hälsar förresten. Fast vi är de bra vänner vi är, så känner de inte för att följa med ut bland stjärnorna om inte Nanis är med. Synd, men sant.
Jag vet inte riktigt vem jag saknar mest. Nanis eller sällskapet av Håkan, Robbie och Frank. 

Oj. Det blev ett långt v t bloggande om människor igår. Men ibland är det så. Man tänker och känner så mycket att magen är helt full. Det kryper upp genom strupen och inget annat alternativ finns att tillgå. Man måste släppa ut, man måste skriva av sig. Annars kvävs man.



Hahaha, dom kallar det tragik. Man har kommit till den punkten då man kopplar av ifrån fysiken genom att göra matte.


Och Håkan, du säger att du behöver Kärlek av fel sort och Sympatier från fel håll.


Vi kanske ses, det finns en chans, på en spårvagn någonstans.

Kommentarer
Postat av: Anders Hellström

"Oj. Det blev ett långt v x t bloggande om människor igår"...vadå? ett långt sträcka?

2006-03-15 @ 16:52:31
Postat av: Brita

hahaha... Hej Anders! Kul att du hittade hit =P. Jaa, mitt uttryck syftade på att det blev ett väldigt långt blogginlägg, Längd - sträcka. Jag hoppas att du inte anser att jag missanvände formeln och beslutar dig att sänka mitt ma-betyg ;). Hur hittade du hit förresten? lite nyfiken måste jag erkänna...

2006-03-15 @ 20:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback