Bland blåa berg och himmlar


Bm J & Toyboy
Britis & Daniel Sheepy Matthew Toyboy Fletcher


Bm hela ganget vid utsiktsplats
Jon, Jag, Danny, Andy, Niel och Jacke.

Bm J & fin utsikt

Bm J & 3 systrar

Bm 3 systrar super bild

Bm scenic railway

Bm Jag i tropisk skog

Bm J hoppar 1

Bm J hoppar 2

Bm Scenic Railway Skylt 2

Bm Jon vid Scenic Railway

Bm Scenic Railway Taget

Bm Hela ganget i taget

Bm 3 systrar igen

Bm fageln igen

Bm de 3 systrarna

Bm vatten porlar

Bm Fagel vid klippkant

Bm J under vattenfall

Bm vattenfall underifran

Bm odla tittar ut

Bm solen lyser genom traden

Bm vattenfall 2

Bm otrolig utsikt

Inom tidsramen for vissa stunder druttar man så totalt ned sig i pölar av minnen och de medfoljande framkallade kanslorna - att den infunna upprymdheten blir sa pataglig, att den endast lamnar blöta strumpor och tomhet kvar.

En rodrosig flicka i rutiga Billabong shorts och for stora skor sitter pa ett internet cafe i centrala Sydney framfor en TFT skarm. Skorna ar sa pass mycket lagomt for stora, att hon kan vicka pa tarna i takt till sanger om Hurricanes och logiska, realistiska distansbematningar.

Aventyret till Blue Mountains var nagot av det maffigaste jag fatt uppleva. Jag kampar sa hart, koncentrerar och fokuserar sa seriost for att frammana tangenttryck och ord, notiser till fotografierna ovan, men sittandes har...

De sager att en bild sager mer an tusen ord.

...sittandes har inser jag att det finns inte sa manga etttusenen ord for de erfarenheter de dar dagarna pulade ned i mina fickor.

Med den insikten ger jag upp mina forsok att pressa fram fler ord. Jag smyger istallet ned en hand i fickan och stryker sakta och soft over de minnen som numera bonat in sig dar. Det ar visserligen lite for stort an sa lange. Lite kalt pa vaggarna och kylskapet ekar nar man oppnar det. Alla mobler har heller inte kommit an, men flyttfirman lovade att nagra skulle anlanda inom en snar framtid. Det sitter nysydda gardiner i fonstret ovanfor koksbordet. De ar blommiga och lyser hemtrevligt upp rummet med sin blåa och gula farg.  

Den rodrosig flicka i rutiga Billabong shorts och for stora skor ar glad. Hon ler.

Kommentarer
Postat av: Anja!

WoW wOw WOW ruskigt avundsjuk man blir när man får läsa sånt här och titta på såna där bilder. Fortsätt ha det underbart!!!! kramar

2006-11-26 @ 19:13:04
Postat av: Andreas

Ser underbart ut, jag vill också vara där. Naturporr av högsta kvalitet.
Tänkte när jag ändå skriver tacka för kortet du skickade, visst, det var ett bra tag sen jag fick kortet men bättre sent än aldrig.
Ha det nu fortsatt riktigt bra där nere. Pusskram på dej.

2006-11-27 @ 03:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback