Dragqueens och kangurus och snor

Britis senaste vecka har varit handelsrik och tokig.

Som tidigare namnt var froken inbjuden till Carmen's 70th Birthday Party av tva ytterst charmigt smaltande engelsman som hela tiden kept on calling me "Darling". Diverse nerver och sallskapssjukadiagnoser resulterade dock i att hon drog med sig sin favorit bodybuilder Danny pa detta aventyr.

The party began at 6:00pm and ended at 0:00am.

A party for a 70 year old lady named Carmen.

A lady who actually turned out to be a man who had been working as a worldknown dragqueen for her entire life.

The party was covering approx 400 guests
(389 dragqueens&gays + 1 british bodybuilder + 1 swedish backpacker)

Take me at my word, mates : It was awesome.

Det var mat pa borden hela kvallen och underhallning pa scenen (misstanker att ni kan gissa vilken typ av shower det var...). Ngt av det mest underhallande var den inverkan Danny hade pa forbi passerande dragqueens - de smalte for honom direkt! rakt upp och ned! De kramade och squeezade honom, rufsade honom i haret, strok med handerna over hans bringa och kallade honom over and over igen "toyboy". De forsokte aven ihardigt overtala mig att fa dela denna brittiska agodel (argumenten var bl.a. att jag kunde fa nattskiftet och det kunde halla sig till dagskiftet).
Alltsa - WOW. Maste erkanna att jag har ytterst begransade erfarenheter av dragqueenshower och deras privata partyn sedan tidigare, och det har... jaa, det var helt klart en upplevelse.
En helt tokigt rolig kvall.


I mandags busades det ivag till nationalparken Blue Mountains tillsammans med Jacke, Danny, Jon, Niel och Andy, dar det under 3 dygn agnades at att aventyra kring i otrolig natur. Onskar sa mkt att ni hade kunnat vara med mig dar, hade velat visa er de dar vyerna och landskapen, hade velat att aven ni skulle fa uppleva dem med alla era sinnen. Det ar ovasentligt hur manga kort jag laddar upp och hur manga stavelser jag anvander for att smycka naturen jag under de har dagarna har fatt vistas i - skulle anda inte kunna fa er att helt forsta. tyvarr.

Forsta dagen traskades det pa guidad hiking, aktes pa varldens brantaste jarnvag och satts i gras pa 50cm avstand ifran fria kangurus.

Andra dagen stod absailing & canyoning pa schemat. Det vi gjorde var alltsa att lara oss hur man klattrar nedfor vertikala bergsvaggar. Solen stekte over min hojdraddapanna och framkallade perspirationsbubblor vid harfastet.
Pa eftermiddagen tilldelades vi otroligt sexiga blaa vatdrakter (fann mig sjalv helt plotsligt elastiskt och skrammande grodliknande) och det traskades ned i en av the canyons. Val nere pa bottnen sa tog vi oss igenom berget genom delvis vattenfyllda gangar. Det vadades, plaskades, hoppades fran klippor ned i laguner, rutschekanades, vattenkrigades, brottades tills det att vi slutligen kom fram till det sagoliknande vattenfall dar vi avslutade dagen genom att absaila ned. Det var magiskt. Och adrenalinkicks ingivande. Och ryggstrackande. Och troligen det mest extrema och maffigaste jag nagonsin gjort. WOW.

Tredje dagen hyrdes det Mountain Bikes och vi upplevde bergen och utsiktena by Wheel. Hade sett fram emot en lattrampande utflykt for att ease den redan befintliga traningsverkan, men inte da. Varre workout var det lange sedan jag var med om.
Dagen slutade lyckat med att Britis knackte de ovriga i sallskapet pa monopol och det darefter fardades hemmat for the party.

Idag har Britis jobbat och hunnit med att bli sjuk. Har lite feber, lite kliande i halsen, lite trotthet i huvudet och lite snor i nasan. Mooden ar dock pa topp. Kommer pa mig har sittandes pa Base med att ma ganska bra. Till och med valdigt bra. Ibland drabbas jag bara utav den insikten att jag ar ganska nojd med den jag ar och vad jag gor med mitt liv. Att  bra sakar hander mig och att jag har flyt igenom tillvaron.
Kanns dumt att erkanna, men jag forsoker att inte tanka for mkt pa er darhemma, ar sa radd att tillata mig att slappa fram for mycket kanslor. Kanslor som skulle kunna riva den barriar man ibland i vissa situationer bygger upp for att skydda sig sjalv och de visioner och gjorda planer med ser fram emot. Jag drommer om er varje natt.

Jobbade igar, torsdag, och ska jobba ikvall, lordag och sondag. Imorgon ska det dessutom troligen busas med Danny (ev. bakas banana bread). Ska aven forsoka hitta ngn lucka att leka med Desse&Mickis, Alicia aus Smaland, Brett aus Sydney och Stephen. Har aven bokat en Responsible Conduct of Gaming kurs till pa tisdag. Det ar en kurs om vad lagen sager om idkande av spelmaskiner och vilka konsekvenser ett spelberoende kan fa. Min boss Jamie pa O'Malley's har lovat mig att ge mig loads of shifts efter att ha genomfort den kursen. Tycker om hans formulering : Loads of shifts. Det later lovande. Det later skrammel i fickan och okad endorfinproduktion.

Och flåt laste just igenom vad jag skrivit. Min svenska har aldrig varit sa illa som den ar nu. Far ta tag i det nar jag ater plumpsar innanfor sveriges rikes granser. For tillfallet ber jag endast om ert overseende.

Nu ska Britis och shoppa apelsin juice pa Coles och sen hem och sova ngn timme innan jobbet borjar.

Bamsekramar och sushikyssar!! // Up&Gas-aussie-Brita

ps. Du min idol. Du som kallar mig Gonzales. Var hos i.d. igar och forsedde mig med lite produkter. Inte hunnit prova sa mkt annu, men ser fram emot att fa gora det, tror verkligen pa det har, verkar toppen! Hor av mig angande ett utlatande!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

oh allra sötaste! tack för kortet! just nu är det fullt kör med musikalen, det går upp o ner men det är kul som attans. för det mesta. på lördag är det premiär, på måndag kommer recensioner... hmm. jag knallar förbi ditt hus ibland, jobbar en del på färjbacken så ibland tar jag mej en promenad på någon rast. träffade din mor häromdafgen också, hon är fortfarande lika underbart trevlig! ha det gott! långa och många kramar

2006-10-31 @ 23:06:47
Postat av: Mattias

Hej hej. Jag och Andreas tackar så mycket för kortet. Han har inte läst kortet än men han tackar nog ändå. Kul att få höra lite om dina äventyr och att du inte glömt bort oss. Det fanns mycket att läsa här, du är bra på att skriva. Jag ska försöka ögna igenom det så man får se vad du har gjort.

Du kanske vill veta lite vad jag har gjort också?
Jag går på folkhögskola med inriktningen rockmusik, som du kanske kommer ihåg. Det är jättekul att syssla med musik hela dagarna och så har jag fått bra kompisar där. Kanske låter blekt i jämförelse med vad du gör men jag har det jättebra ändå. Det enda som är jobbigt är att Johanna är så långt borta. Nu så har jag höstlov, så jag hinner träffa kompisarna här hemma. Man märker inte hur mycket man saknar dom förrens man är hemma igen.
Johanna har det bra i Palestina också. Hon hänger med palestinier och andra volontärer. Jag kan hälsa ifrån henne också förresten. Jag kan ge henne länken till din blogg, så kan hon gå in själv och läsa.

Ha det bra och många kramar
/Mattias

2006-11-01 @ 16:03:13
Postat av: oskar din kära bror

det va en kul blogg och det är fina bilder med jag va vid soltorg idag det va en fin skola och snälla elever få fort dom fick höra att jag va din lille bror så sa dom att jag har mycket att leva upp till.....:S
men jag saknar dig och hopaps du har det kul..:D

2006-11-07 @ 18:32:59
Postat av: Jomp

Hej Brita! =)
Tried to send an SMS the other day, guess you didn't recive it:) Hoppas allt är bra down under:)
Send me a mail when you see this:)
Kram Jon

Postat av: Anja!

Hihi! det här var skoj att läsa: D Har varit dålig på det måste jag erkänna men men; ) Blir fruktansvärt avundsjuk måste jag säga! Du får fortsätta ha det underbart! kramar/ Anja

2006-11-12 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback