halsning aus aussieland

...Britis Tintin Pine Btime BrottarBrita Britadenlillasjojungfrun Britaaterkomsten Macho UpandgasBrita tajtsis brallornabrandt...

Hur som helst sa ar hon still going strong bland Sydneys skyskrapor, softmysiga lundar och pittoreska sushistand.


Uppskattningsvis 4 kvallar i veckan avsatts till the premises of O'malley's, inom vilka hon kommer pa sig sjalv med att trivas allt battre hela tiden. Det jobbas tillsammans med irlandare, skottar, walsare, engelsman, kanadensare och en aussie-boy vid namn Stephen. Natterna/mornarna blir sena/tidiga men dar hon leende dansar sig fram bakom bardisken till latar sasom Mr Jones, Save Tonight och Real World ljuvligt ljudande vaglangder ifran trubadurens vibrerande gitarr, forsvinner timmarna ovantat fort. Lonen ar uppskattade och sa aven den for henne den ovanligt rikliga dricksen (tro mig varken McDonalds eller SSAB var ngolunda generosa pa dan har fronten). Denna xtra inkomst uppenbarar sig dock inte enbart i form av mynt, nejda... utan att bragga onskar jag konstatera att jag vid det har laget slutat halla rakningen pa de flesta av dess former, men under mina 4 forsta skift pa O'malley's da mitt naiva sinne fortfarande var pa sitt adderandes skaft, fann jag mig sjalv motta... 8 mobilnr, 5 invatations to dates, 2 offers of free surf camp, 1 marriage proposal, 1 ride in porsche, 1 weeks free vacations on Hawaii samt otaliga erbjudanden om fria drinkar...
Bloody irish weirdos, inte konstigt att jag trivs inom de dar hörnen...

Under vissa veckodagar jobbas det fortfarande flitigt pa Juice City i Centerpoint Food Court pa Pitts St.

Britis har aven hittat tva nya passioner. Tva helt fantastiska sadana. Sa till den grad fantastiska att den inkriserar hennes produktion av endorfiner och smajlar upp hennes belly.

Tidigare passioner ar:
- knackebrod
-plopp
- cappuchinoskum
- sharon
- fruit bars
- banan
- Tranbarssaft
- yoggi yoghurt

adderandes till denna har nu tillkommit:

- sushi (gar sallan en dag utan att jag avnjutit denna asiatiska specialitet bland Hyde Parks parkbankar och fontaner)
- wheat-bix

goooorgeeeoouuuussllllyyy deeeeeelliiiicccoouuuuusss!!!
(eller som Danny skull saga: Swweeeeeet)

Britis har aven inforskaffat biljetter till U2 konserten i Sydney och ser med mkt noje fram emot att fa vibrera i takt med Bonos vaglangder i Stadion. Hogt och ljudligt sjungandes With or without you bredvid henne kommer aven hennesO'malley'skollegaStephen, JuiceCityManagerMaurio och tyskvidnamnJens att narvara.
13 november. Inte langt kvar. Hon raknar frekvent och desperat ned. Like it!

Pa begaran: Vi slaggar fortfarande pa Darlinghurst Road 58,
men karleksbrev & beundrarunderklader hanvisas dock charmigt och envist till frokens privata lilla postbox pa Work&Travel kontoret, min adress ar:

Brita Kampe
c/o Work & Travel Company, Locked Bag A4035
234 Sussex St
Sydney South
NSW 2000
Australia


Onskar aven gora lite reklam for lillpojkens blogg: jakobhagstrom.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Paer

Nu ar det fler svenskar som ska se u2 down under ;) Jag kopte biljetter till u2 den 24:e i auckland!! Det var dyyyyyyyyyrt, men, latt vart det :D:D

2006-11-03 @ 04:18:04
Postat av: Paer

Briiiita! Jag har ocksa fixat biljetter nu :D:D Till Auckland den 24:e

2006-11-03 @ 04:19:28
Postat av: Paer

Oj, dubbelt opp, da kan jag lika garna skriva ett tredje. Du maste svara pa mitt mail nar jag svarar pa ditt. Det ar en gyllene regel. Igar simmade jag med delfiner, det var underbart :)

2006-11-03 @ 04:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback