Tisdagar med Brita

Det ar tisdag och Brita ar sittandes pa X-Base. Herr Sonnert ar jobbandes. Han jobbar som Salesman for Energy Australia. Ett jobb som betydligt increserat hans produktion av endorfiner.
Britis har just sagt adjo till Herr Hagstrom vid tagstationen Town Hall. Herr Hagstrom har vid det har laget just borjat sitt skift pa DVD & CD fabriken Ngntingvaddetnuheter.

Britis har sin lediga dag idag. Forsta lediga dagen pa valdigt lange. Pa sa mycket valdigt lange att hon fann sig sjalv ovan. Min kropp har borjat protestera emot den senaste tidens tempo och i helgen fann jag mig sjalv hostandes och kraxandes i feber och hogst omotiverad att omvandla ngn av den potentiella energin jag innehavde i min varma, mjuka, helt fantastisk behagliga sang, till kinetisk.

Darfor ska Britis ta det lungt idag. Britis ska ta hand om sig sjalv sa mycket att det kommer att gransa till bortskamdhet.

---

Forra tisdagen och onsdagen provjobbades det pa den irlandska puben O'Malleys. Timmarna som fordrivs fick mig genast att inse att har ville jag jobba.

- En mysig pub med pittoreska gemytliga lokaler och helskon stamning.
- Bra managers med visioner och engagemang.
- Harliga kollegor som smittar och skvatter leenden omkring sig.

Pa fredagen genomfordes det forsta riktiga skiftet.
Ett skift som pa manga vis hade kunnat ga battre.
Ett skift som jag forsoker forklara med den onormalt hoga kroppstemperaturen of mine, den hoga instromningen alkohol-intags-benagna irlandska backpackers och den otillgang jag hade pa tidigare erfarenheter.
Ett skift som jag forsoker glomma.

I lordags genomfordes det andra riktigt skiftet.
Ett skift dar feber och huvudvark drankts med 2 koppar flat white och panodil.
Ett skift dar Brita skrattade och njot.
Ett skift dar Brita rockade stenhart och fick tip darefter.

I sondags busades det aven en Walk-the-Line-kvall med Kalle, Christian, Danny, Jon samt de 3 permanent boende toknissarna pa Darlinghurst Road 58.
Samma sallskap genomforde aven ett besok pa samma adress en vecka tidigare. Ett besok dar Britis fick for sig att hon skulle baka Cinanmon Buns. Det finns tva alternativa slut pa den har historien. Jag vet vilket jag foredrar. Jakob och Sonnta ar overtygade vilket av dem de foredrar och missar aldrig ett tillfalle att paminna mig om det...

Altnerativt slut 1: ...Britis smalter smoret i den perfekt geometriskt cirkulara kastrullen och tillsatter den till den redan perfekt uppmatta mangden jast. Ovriga ingredienser tillsatts och degen tillats jasa i 30 min innan agerande bakar ut den perfekt, rullar ihop den, slicar den och skyfflar in platen i ugnen. 8 min senare tas platen ut och de narvarande herrarna forfors genast av de perfekt skapade och gyllenbruna skonheterna som charmar savel deras syn- och luktsinne.

Alternativt slut 2: ...Britis kan eventuellt mojligtvis ha haft en dalig dag. Inte sa att hon var pa daligt humor, nej... mer i den bemarkelsen att det lackades av den gnutta tur som man anda kan vara i behov utav till och fran. Bullbaket blev en katastrof. Brandlarmet gick och kompades snart utav det periodiska sirenerna ifran den anlandande brandbilen. Britis gar motvilligt ned och moter brandpojkarna. Brandpojkar som anda i slutandan som tur ar visar sig vara valdigt trevliga. De ler, aterstaller smoke detectorn och onskar Britis lycka till med bakningen.
De sa i alla fall inte "pa aterseende"...

Nasta dag nar Britis kommer hem ifran jobbet har Tony, agaren av lagenheten, klistrat upp en plasthandske over den overbelastade smoke detectorn.

Dagen efter har tva elektriker varit dar och bytt ut smoke detectorn emot en annan. En som ar mindre kanslig och troligen lampar sig mer for backpackers som lider utav diagnosen temporart bortkommenhet i koket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback