En extremt mkt bad day som visade sig bli ganska bra till slut.

Such a day, mate. You wouldn't believe it.

Vaknar 2,5 timmar efter det att jag somnade alldeles for sent. Finner att min galna rumskompis till hollandsk pilot och fotograf (hans specialite aer nakna kvinnor) star framfor mig och asflabbar stirrandes pa mig.

Hey, what are you laughing at, mate?


Well... you! Did you sleep at all tonight?


Some... at least sort of.... but it might not have been enough...


Well, I can tell from your look!! (moooaaahahahahaaaa)


Staemningen var som sagt inte i topp under den naermsta halvtimmen da jag tvingade mig in i duschen for att sedan svepa 4 koppar nescafe och uppskattningsvis 7 whole wheat bits. Daerefter borjade promenaden emot Luna Park och den forsta arbetsdagen daer. Promenaden straeckte sig laengs George St och over Harbour Bridge (lovely view) och over ett tidsintervall pa ca 50min. Annu ngt mysigt med Sydney, aer att du vaeldigt saellan behover fraga om vaegen ngnstans. The aussies maerker om du vinglat bort dig eller aer osaker pa vaegen, och erbjuder snart sin geografiska erfaren- och medvetenhet.

Iklaedd knickers, och en fyrfaergigkulorig skjorta size L pa mig, inklusive och inte att forglomma den roda fiskarmossan neddragen over orenen, samt in- och nedsmaetad i Sunscreen 30+ fordrivs de naermaste 8,5 timmarna som Games Attendant pa Luna Parks stolta spelgata, ensam staendes framfor the Crazy Cooners.

Positivt:
- Socialt. Jag pratade flitigt med bada aldre och barn och de i aldern mittemellan.
- Trevliga arbetskollegor, bistod verkligen med uppskattat mkt talamod.
- Mojlighet till att vara ute i vackert vaeder.

Negativt:
- Tyvaerr ngt langrandigt i slutaendan.

Slutresultat: Do feel pretty sure that today was both my first and final day at Luna Park, sry lads!

Enda anledningen till att jag ngnsin skulle kunna taenka mig att jobba daer igen: Mojligheten till att kunna fa ta ett kort pa mig iford min ytterst staemningsfulla och designabla utstyrsel. Looken var angenamt underhallende och skulle behovas dagar som dessa.

Utforligare rapport kommer imorgon, det har hant mkt idag. vaeldigt mkt. Har vart haer i 10 dagar. Har for tillfallet 6 st jobb. Jobb som egentligen inte aer sa pjakiga, de borde inte ga sa haer laett. Hade faktiskt trott att jag skulle fa kaempa lite mer aen sa haer. Ska tacka nej till 4 av dem. De jag kommer ha kvar aer:

1. Juice City - Juicebaren belagen i en matgalleria mellan George St och Pitts St (de 2 storsta shoppinggatorna i Sydney) och dar jag saljer freshsqueezed juice, fruktsallad och grekisk fruktyoghurt.

2. Chelsea Restaurant - restaurangen i Kings Cross, daer jag ska borja jobba som servitris pa tisdag. Wiiihoooo!!! Ngn aer GLAD! =D

Just kommit tillbaka fran en barrunda med Jens, Engelsmaennen (hehe, lyckades lura i dem - lulliga som de var idag - att jag forst inte visste vem Beckham var, men att jag kaende igen namnet och trodde att det var han som uppfunnit telefonen, samt att Tony Blair var smorsangaren som toppade listorna med Anyone of Us. Hehe, ni skulle ha sett deras faces!!) och skotten. Imorgon ska jag, sunnta och jacke titta pa en laegenhet igen, en laegenhet som vi egentligen redan tittat pa en gang, men som vi inte aer sakra angande - mojligtvis ett potentiellt permanent boende sa smaningom. Vi har iaf fria naetter haer pa Basen till och med torsdag morgon. Like it.
Imorgon dras det eventuellt aeven ut till Bondi Beach och spelas lite soccer med Jens, Engelsmaennen och skotten. Kostnaden for att blivit invetarad till detta evenemang, aer att imorgon lunch laga tillsammans med och bjuda Danny pa Pasta and Chicken. Inte sa farlig deal tycker jag. Danny aer for ovrigt en av engelsmaennen, taevlande i Body Buildning och ivrigt pratandes med Yorkshire-accent.

Ska forsoka att ladda upp lite bilder ifran kameran nu. Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Tajtskvinnan

Åå, vilka härliga bilder. Jag blir alldeles till mig, nu börjar det susa äventyr också i mina vener -även om jag inte vet åt vilket håll det dras...Sydney låter toppen!
Vad nytt om Sverige? Hmm, jag, Josefin och Martin gungade till Mando på Bolanche igår. Inte P&L, men alltid en förlängd känlsa av sommarens sista dagar =) Annars händer inte mkt, ny statsminister till trots. Det har kommit snö i Kiruna.
Lev väl och ät gott! Marits motto i alla väder :D

2006-09-24 @ 01:13:23
Postat av: SärPär

Briiiitis!
Ni verkar ha det underbart!
Det har jag med..för jag är pirrig..jag åker om 15 dagar:)

Postat av: tokjossan

BRITA!!
vad ska jag säga? plötsligt förstår jag varför australien är så sjukt poppis. jag vill också! (fast bara lite...) fortfarande osäker på vart jag ska styra kosan under detta år av frihet. eventuellt har jag nåt ganska omvälvande på g, isåfall ser jag till att du får veta :)
fortsätt njuta av solen och livet i allmänhet så ska du se att nio månader flyger förbi som en vind!

2006-09-26 @ 11:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback