En varm dag i Sydney

Igar naer jag alldeles po tok for sent smog in genom rumsdorren - skulle kunna erkaenna att jag vid det laget jag sjunkit ned bland de alla grona kuddarna kaende mig maekta stolt over mig sjaelv, efter den grad av ljudloshet jag lyckats utfora den anstraengande forflyttningen - insag jag att jag trivs ganska bra med mig sjaelv och det liv jag lever just nu. Vi har ju faktiskt inte kutat po ngra storre tokigheter hitintills. Fridfullt sjonk jag ned bland drommar om rosa kaengruer och bubbelbad av vegemite och det sista jag sag innan jag laet ogonlocken slutligen smyga igen, var den tavla som mosade sig in igenom fonsterrutan och vars vaglaengder enbart lyckades na den som har sin saeng positionerad daer jag har den. Tavlan av en prickigt lysande skyskrapa avtecknades emot en mork stjaernklar natthimmel. Vid det haer laget har jag fortfarande inte lyckats anvaenda nagon formel for att raekna ut svaret, eller slutfort ngn laboration och dra ngra vettiga slutsatser, daerav det uteblivna svaret varfor jag alltid varit sa fascinerad av stjaernor och hur det kommer sig att de lyckas hypnotisera och forfora mig till den grad de gor. Jag vet bara att jag sov vaeldigt bra inatt.

Sydneys gemytliga gator har idag stekts av den glodande solen. Och pa lordag drar Brita po sig en 4-faergig uniform med tillhorande rod kepa for att gora entré po sitt nya jobb - Luna Park, Sydneys stora stolthet och nojesfaelt. Wiihoee! =P

Imorgon ska Sonnta och Jacke och Jens jobba hela dagen. De tva forstnaemnda ska utfora heavy lifting och den sistnaemnda ska fortsaetta dagens 13 timmar genomforda arbete, genom att halla upp en skylt. Hehe, tro inte att jag missar detta tillfaelle for glidiga kommentarer ;o). Jonatan kaempar tappert for att fa med mig till the Sydney Aquarium imorgon, till och med till den grad att han erbjudit mig att laga en delikat frukost till mig aen sa laenge bestaendes av nudlar. Jag brukar vanligtvis kunna vara laettovertalad till att joina aeventyr, men lite ambitiosare aen sa haer laer han nog fa kaempa =P.

Idag har vi aeven varit po info mote om att resa runt i Sodra Australien. Jacke och Sonnta blev fortrollade av den fria tillgangen pa pizza och ol, sa kvaellen fortsatte i viss man i samma anda. Kvaellen avslutades for deras del med att de gick till grannpuben Scary Canary for en varsin drink innan nattinattidags. Kan inte lata bli att leendes sucka ngt over de vanor de laegger till sig med ;o).

Kvaellen borjar torna mot sitt slut for dessa tva flitiga arbetsmyror, men andra har lite svarare med att laegga sig kring vettiga tidpunkter. Ska och leka med Jens nu, rock on friends!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback