Framme i Darwin

Igår natt anlände jag till Darwin. Den 13 timmar långa resan förflöt med att jag...

...fick fyra nya bekantskaper och vänner; en TV-star (tänk: nästa Steve Irwin), en professionell aussie-gymnast, en dyktokig pommy och en tant i övre delen utav "andra ungdomen" ** som omedelbart efter insikten att jag var pa andra sidan jorden utan min familj gjorde uttrycket hönsmamma rättvisa.

...slogs och bultades mör utav insikten att jag börjar bli gammal. 19-års krisen var till resultat av flertaliga orsaker ett tydligt faktum.

...nöjsamt förbrukade de 97 första Sudokurna i min nyinköpta Sudoku-bok.

...drog pa mig en förkylning och torrsprucket ansikte.

**Citat: Morfar


Efter att idag ha strosat kring i Darwin hamnade jag slutligen (sicken skräll) i the Botanic Garden. En varm applad till dessa kvistar, blad och strån. Ar sapass betuttad att jag nog till och med vågar jämfora den med Sydneys. Myste i timmar där vid fontänen, läsandes ut Anybody out there av Marian Keys (ångrar nu att jag läste ut den, saknar den, ville aldrig att den skulle ta slut) och flitigt jobbandes med min se-cool-ut-bakom-solisarna-attityd. Haktappande framgång har genomförts.


Tanke: Jamfor:

Om ett träd faller i en skog, men ingen finns där för att höra det. Ger det ändå ett ljud ifrån sig?

Om Brita ser oerhörtotroligt cool ut i sina solglasögon, men ingen finns där för att se henne. Ser hon ändå cool ut?

Hmmm, klurigt. En hjärnknöcklare. Men jag vill nog ändå tro att svaret är Ja.

Kommentarer
Postat av: Elin

Klart du ser cool ut i dina solglasögon! Det behöver jag inte se, det vet jag liksom bara!

2007-05-03 @ 18:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback