Harry och Jag

Det är tisdagmorgon i Cairns och solen smygkikade in emellan gardinerna i rum C9 pa Serpents Hostel & Bar och sakta vaggar en fröken Brita upp ur hennes njutfulla drömmar om de clownfiskar, Reef Sharks, 100kg-sköldpaddor, Sea cucumbers och Stingrays som hon dagen innan plaskat omkring med och rort vid. Ingen väckarklocka, ingen snoozning. Det kallas sovmorgon.

Igår höll jag det i handen. En liten rosa lapp. Den tycktes så ömtålig och värdefull att jag ville lasa in den i ett kassavalv och beskydda den. Mitt dykcertifikat.
Ja, det där med dykning är nog allt ngt for mig det. älskar det. Mitt igar femte och sista dyk gjorde jag som en certified diver och var pa sa satt utan instruktor och gjorde det pa helt egen hand tillsammans med mina buddies.

Och da forstod jag hur det maste kännas for Harry Potter att vara just Harry Potter. Igar var jag precis som han. Jag svävade viktlos omkring i den mest magiska och fantasifulla omvärld. Jag upplevde ngt som aldrig tidigare funnits i min tankevärld att det skulle vara mojligt att fa uppleva.

J.K. Rowling kan slänga sig ända in i kaklet. Harry Potter har sin kvast och sitt trollspo, men Brita har sin BCD, sin syretank och the Great Barrier Reef.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback