Varken magnetbrännskador, sjösjukor eller pirater i sikte

For 6 timmar sedan fick froken aterigen solid ground under sina fossingar. I tre dagar har det ombord pa en katamaranen Pride of Airlie guppats runt bland Whitsunday Islands - ett av Australiens i sarklass mest attraktiva utflyktsmal due till sin fantastiska (och jag hallar verkligen med) natur. Ofattbart hur jag just nu kan kanna mig sa otroligt slut i hela kroppen - allt jag trots allt har gjort under de senaste dagarna ar cruisa runt over vagor, softat pa dack, flagnat skinn pa naesan, snorklat i Great Barrier Reefs Marine Park och spelat Cricket pa varldens mest fotograferade strand. Och Whitehaven Beach ar inte den utan orsak. Denna mjolkvitastrand, med korn som kanns som mjol mellan tarna ar klassad som en av varldens tio vackraste strander och jag ar inte forvanad.

Påskmiddagen (samt tillhorande dessert) har just intagits på flott restaurang i sallskap av tre lovely british ladies. Mums, mums, raap.  

Ihopkrypen i Jetstars flygstol ifran Sydney emot Airlie Beach under mandagskvallen var jag fortvivlat och skrackfyllt overtygad om existensen av de kommande veckornas utfrysning, ensamhet och mobbning - har och nu kan jag inte annat an att le at hur omotiverat denna idkade sysselsattning var. Trott eller ej, men har faktiskt lyckats sociala mig riktigt rikligt so far under detta rövarstråt och planerar att fortsatta i samma nastintill galna tappning.

Blir kvar i Airlie Beach ytterliggare två nätter innan jag pa söndag greyhoundar mig vidare upp emot Magnetic Island for att eventuellt prova pa Wild Water Rafting med min nya tyska kamrat.


Dagens skämt:



Vad är en Australian Kiss ?

En French Kiss down under.



Hahaha. Om jag var tillräckligt gammal för at ha löständer, sa skulle jag vid det här laget ha fnissat sönder dem...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jattebra! For da tankte jag typ att vi liksom kunde ta oss tillsammans fran Bangkok nagonstans! Det ar typ lattare! Eller??!! Jag kanske aker till ankor watt med mamma och pappa! sa vad sags om vi kanske drar till vitnam direkt eleler nat! (Tank pa tiden!)

2007-04-07 @ 16:23:53
Postat av: Anna

Jattebra! For da tankte jag typ att vi liksom kunde ta oss tillsammans fran Bangkok nagonstans! Det ar typ lattare! Eller??!! Jag kanske aker till ankor watt med mamma och pappa! sa vad sags om vi kanske drar till vitnam direkt eleler nat! (Tank pa tiden!)

2007-04-07 @ 16:23:57
Postat av: Lovisa

HEj älskade vän. Dessa bergsbestigningar har inte varit helt lätta men ändock, inget går upp mot Djurmo Klack... ser fram emot långa varma sommarkvällar med grillning och lite satanmys. Jag hoppas du inte får nog av äventyr därborta på andra sidan jorden för innan sommarn är slut hoppas jag på cykling, paddling, vandring (om än "bara" upp på Djurmo klack) och diverse andra aktiviteter. Har bara en månad kvar här i Norge, sedan börjar den riktiga nedräkningen inför din hemkomst. Du fattas mig...

2007-04-07 @ 20:31:29
Postat av: Elin

GLAD PÅSK!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback