I skenet av en blinkande rod gubbe

Igar kvall, vid det laget jag hunnit transportera mig 15 meter upp langs gatan ifran Global Gossip utgangen och approximately 2 min efter det att jag publicerade gardagens inlagg - sa ringer min mobiltelefon. Det pa displayen signalerade okanda numret visar sig tillhora James, manager pa Hotel Sophia - det flottiga business hotellet som jag tva dagar tidigare lamnat in min resume hos. Han forklarar att han forsokt fa tag pa mig flera ganger tidigare under eftermiddagen och att han valdigt garna skulle vilja valkomna mig till att komma och provjobba i deras bar. Han bad mig komma idag och gora ett trial shift under lunchen och ett under kvallen - bada skulle betalas till mig cash och jag skulle fa $50 bara om jag kom. Forsattningsvis sa kunde jag i stort sett kunna fa gora hur manga timmar jag onskade i veckan och de bada till en lon, som i mina oron lat for bra for att vara sann. Hans rost lat arlig och rakt pa sak, en bra manager som det troligen skulle vara en gladje att fa jobba for.

Fem sekunder senare har jag vanligt men bestamt tackat Nej till jobbet.

James sager att han tycker att det ar synd, eftersom han garna hade sett att jag hade kommit och jobbat for dem. Vi sager adjo och han lagger pa.

Jag blir tyst. Jag var redan da - daer staendes mitt pa overgangstallet i skenet av en blinkande rod gubbe - medveten om vilken otrolig mojlighet jag hade givits. En opportunity jag nekat, pa grund av ett flyg som imorgon bitti anlander till Sydneys Domestic Airport.

Blodet pumpas allt fortare genom mina artarer och vener och allt jag vill gora ar att sparka valdigt hart pa nagot inte allt for omtaligt. Subways reklamvimpel tva meter langre ned ar ett frestande offer. Den blinkande roda gubben stannar upp och forblir just plain rod. Jag besinnar mig nagot och overfor ilskan istallet till att hastigt forflytta mig den kvarvarande strackan over overgangsstallet, for att i nasta stund kanna vinddraget ifran gula taxibilar susa forbi bakom min rygg. Jag gor nagra sprattlande upphopp pa trottoarkanten, men mar knappt markvart battre.

Subway skylten blev bonhord och slapp undan ett tragiskt slut med att istallet bli offer for ilskna blickar.

An idag upplyses Melbourne-borna om att de kan tillga en tonfisksallad med Sweet Honey Mustard och Old English Cheese for endast $6,45.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback