Sa mkt ut i mitten av ingenting som ngnting Brita ngnsin kan navigera sig





Jag ar i Alice Springs.




Yepp, sa sant som det ar sagt. Sitter har och iakttar hur min drypande svett overgar till vattenanga och attraherar ytterliggare ett dussin flygfaen. Smickrande hur i alla fall ngn forfors av min nuvarande odor.

Och den lilla halvsonderfallna skrammelmaskin ar inte att liknas vid ngn av mina tidigare erfarenheter ifran alla dessa Global Gossip oaser jag besokt under min snart ett halvars langa resa. Pa nagot underligt satt och vis sa accepterar denna dator inte lanknamn, utan byter istallet ut alla lankar emot "-missing string-". Eller annars sa ar det bara jag som ar oteknisk. Ingen skrall i sanna fall.

Efter ett njutfullt uppvaknande och en delikat frukost lamnde detta virrtroll och hennes mor Sydneys forvirrande enkelriktade gator emot odemorkens och oknens outforskade stigar. Borjar inse att det troligen inte ar mojligt att komma langre ut mitt i ingenting an sa har. Australien ar ungefar lika stort som Europa. Imorse flog jag ifran Cypern till Italien. Om man bortser ifran de spartanska glesbebyggda husen har (lagen forbjuder att man bygger ett hus som ar hogre an ett vuxet trad), sa ar narmsta bebyggelse i Tyskland.

Min mamma druttade hursomhelst hit i torsdags. I fredags han vi pricka av frukost i Hyde Park, Shopping pa Pitt St & George St,strosing i Circular Quay, njutning av Harbour Bridge, Operahuset vid vara fotter, picnic i Botaniska Tradgarden, Kings Cross in daylight, hoftviftningar pa O'Malley's och Sushitrain pa var to-do-list. Trots vara varkande fotter och redan upprymda sinnen star dock mer aventyr kvar att uppleva! Brits har planer i plural.

I lordags bjod den fran tv varldsberomda kocken Anna pa middag, och efter att ha delat en flaska vin slutade aven denna kvall i utgang. Och vem var varstingen pa dansgolvet? Inte var det nagon av de oskyldiga sma lammen Anna eller Brita da...

I sondags lades Wollongong annu engang vid tosernas fotter och farsk Seafood buffe nere vid hamnen stod pa dagordningen. Efterat fika med vanner och bekanta. Hemma hos gooa vannen Ray introducerades jag aven for familjens egna tama pafagel Tom, som bott i deras tradgard sedan 7 ar tillbaka. En valdigt intellegent och vis fagel som har musikalisk fallenhet for klassisk musik, ar tokig i fotboll pa tvn, tycker om att njuta av sin egen fagerhet i spegeln och kanner en stor passion for Peanutbutter on toast. Ett Charmtroll.

Imorgon drar jag och mams ut pa safari. Ett ode sandland, Ayers Rock och the Olgas ar att laggas vid vara fotter. Nanis, Tim Tam och mina Bumble-bee socks ar tryggt nedpackade i min backpack.

Kommentarer
Postat av: Moster

Ha de gott tjejer! Saknar er!!!!

2007-03-01 @ 09:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback