9 saker jag har lärt mig om män

Male Humour 3Male Humour 2Male humour 1
1.
De har en egen humor. En humor som man inte kan undga att utsattas for om man skulle raka dela boende med nagon av denna populationshalva.

2. De har forvridna uppfattninar om deras honors existens eller icke-existens av exkrementer. De tror att kvinnor bara kan kissa, aldrig bajsa. Kvinnor slapper heller aldrig ut nagra luftfororeningar vid sina Jag-ska-bara-pudra-nasan-ärenden - bara den manliga kroppen har en anatomi och fysiologi som mojliggor dessa utslapp. Om en kvinna, dock mot sina fysiologiska egenskaper, skulle raka fisa (de kan omojligt prutta) sa skulle ljudet inte kunna urskiljas, och doften skulle endast paminna om rosenblad.


pojkar en sondag morgon
3. De kan visst ju precis som kvinnor gora flera saker samtidigt. T.ex. Titta pa tv, dricka öl och läsa tidningen...

4. De ar overtygade om att vi kvinnor hela tiden har en baktanke (eller kanske att de har en fantasi??) med hur vi klär oss och hur vi ror oss.

Det vi gor / Varfor vi gor det

Ex 1: Under en vardaglig konversaion drar vi handen genom haret. Vi drar handen genom haret, bara for att var hand sa smaningom ska snudda vi vara bröst och leda deras blickar dit.

Ex 2: Vi klar oss i mjukisbyxor. Vi vill att vara rumpor ska se mjuka och inbjudande ut.

Ex 3: Vi svarar pa tilltal ute pa krogen. Vi ar villiga.

5. De tycker att vi hakar upp oss och tanker for mycket pa detaljer som egentligen inte betyder nagot. Exempelvis om de sager nagot och vi efter en stunds eftertanke ber om ett fortydligande om vad de egentligen menade.

3 ggr xdry
6.
De tycker om att dricka öl...

Tripp, trapp & Trull laddarTripp, Trapp & Trull sveper
7. ...och de tycker om att göra det tillsammans.

8. De anser att kvinnor är farligare an bade rökning och droger tillsammans.

9. Vi gor ändock  varlden till en battre, renare plats bara genom att finnas till. Om en toalett t.ex. just ar rengjord och skrubbad och en tjej gar in pa toaletten - sa ar toaletten renare efter det att hon kommer ut, an vad den var innan.
Motivering: Nar han anvander toaletten ar ringen fortfarande nagot ljummen och rummet doftar av rosenblad (se punkt 2 ovan).


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, jag hade bara kommit halvvägs i dom nio sanningarna om männen. Frågan är ju hur många sanningar man pallar? Kan Brita måhända ha umgåtts för mycket med dessa femtioprocentare på sistone? Tror det är dags för en blixtvisit till Australien.
I St Anton försöker vi placera dem i kategorier -just nu har vi:
1. dom solbrända skidåkarna
2. volvo 740 (combi i dom mest extrema fallen)
3. tyyysk-snark..-ar
tjoho kompis!

Postat av: Marit

Fast det där ovanför var ju jag.

2007-01-13 @ 12:37:28
URL: http://levelej.blogg.se
Postat av: Helena

Hej Brita!

För att undvika eventuella förvirringar som kan uppstå då du överhuvud taget inte kommer på vem jag är, så börjar jag med att berätta det. Helena heter jag, bor i Mockfjärd och vi har dansat ihop för två, tre år sen. Vi har även varit bistra kombatanter i ett spermierace. Ringer det någon klocka?

Hur som helst så är jag en trogen läsare av din blogg. Det är otroligt roligt att läsa om dina äventyr, bus och strapatser, dels för att du skriver otroligt bra, dels för att jag själv ska till Australien snart. Den 4 februari närmare bestämt. Så om inte annat är det väldigt inspirerande!

Nej, nu ska jag fortsätta gömma mig för vinterstormen som rasar utanför fönstret (inte riktigt Gudrun-klass men nästan) och dricka en kopp te.

Förresten, om du har några tips inför resan och/eller angående packning så är jag idel öra. Maila [email protected] om du har lust.

Annars får du fortsätta ha det så underbart bra, och hålla ställningarna där nere ett tag till!

Julmust och snöbollskrig!

2007-01-14 @ 19:55:33
Postat av: Anna

Hej brita!!!
Gud va roligt att lasa om mannen du umgas med.
Du har varkligen lart dig saker kan jag se!
JAg har borjat handla saker infor varat ihopflyttande som jag verkligen ser fram emot!!
Jag tror faktiskt att vitlokspressen kommer komma till stor anvanding!

2007-01-15 @ 09:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback