En oforglomlig natt, en oforglomlig vistelse i Australiens troligen vackraste stad.

I tva natter och under deras emellan squeezade dagar har den har lilla damen vistats i Brisbane. Varat hostel Brisbane City Backpackers borde inte befinna sig inom kategorin vandrarhem i gula sidorna, den passar battre in under hotel. Wow allsta. Lungt det softaste, finaste och frashaste hostelet jag ngnsin busat runt i.

7 anledningar till varfor Brita onskar att hon kunde stanna langre:

1. Rummen ar fina, frasha och rymliga med behaglig temperatur och fjadermjuka och gungvanliga sangar.
2. Korridorerna ar vackert malade. Jag kommer pa mig sjalv att ga fram och tillbaka i dessa ngra extra vandor, da jag finner mig gladare och gladare efter varje gang.
3. Rent och frasht kok, med skona soffor och tv.
4. Roofgarden med palmer and lookout. Har har Britis solat och njutit i solstolarna under dagarna, gjort sit-ups pa kvallarna och pa natterna forforts av den bedarande utsikten over lysande broar och maktiga skyskrapor.
5. Centralt belaget i Brisbane.
6. Biljardbord
7. Live music, quiz nights, karaoke tavlingar - varje kvall!!
8. En irlandsk pub on the venue! the Fiddlers Elbow saljer dessutom jugs for 7 dollar och Cowboys for endast 2 dollar!! Fortydligande: Cowboys ar en shot bestaende av 2/3 Butterscotch och den ovre tredjedelen Baileys. Vanligtvis graver denna dregelframkallande delikatess 8 dollar. Irlandska pubar, jag sager da det, man kan inte annars an att betutta sig i dem....
9. En pool som bringar underhallning dels for dem plaskandes i den, men aven for de som sitter nere i puben vaningen under som kan njuta av utsikten genom den av glasbyggda och lattgenomskadliga poolvaggen.

De tre sma aventyrarna Brita, Jacke och Jonte anlande alltsa till detta backpackersparadis pa sondagskvallen. Trotta som de sma trollen kande sig, var planen att ha en soft kvall pa hostelet och ett tidigt sanginkrypande. Efter tre nya engelska bekantskaper och 12 cowboys var, innefann sig dock denna sondagkvall en slightly change of plans... Lyckliga och fnissande druttade vi alla 6 in i en taxi och 7 min senare befann vi oss utanfor the Family. 6 dagar i veckan ar denna klubb valdigt straight. Vi lyckades dock picka den veckodag, som inte ingick i denna kategori. Efter en stunds hangande vid baren, anfoll vi alla 6 dansgolvet, dar de foljande timmarna tillbringades. De 5 killarna i mitt sallskap kande sig allt eftersom allt mindre bekvama i denna omgivning dar andra killar ihardigt forsokte dra dem upp pa podiumerna, dar det redan dansandes vilt av manliga cosmopolitansippare. Lipglossen skickades runt inne pa det manliga restroomet med det rosa toaletterna. I sondags hade jag troligen den roligaste utekvallen under min Australienvistelse. Min kvall pa Brisbanes framsta gaybar var oforglomlig.

Igar var vi pa Steve Irwins Zoo - Australia Zoo. Fantastiskt. Skriver mer om det nasta gang.

Inga minuter kvar av internettiden. Maste kila. Drar till Noosa nu. Uppdaterar snart!


Kommentarer
Postat av: mamma

Varav denna dragning till manliga gaybarer? Är det större urval/mer riskfritt där, eller...

2007-01-23 @ 07:13:23
Postat av: Karro

Jag undrar samma sak som mor din... Är urvalet på de manliga gaybarerna något att rekommendera? =p Du får prova dom när du ska "down under" Eva, och glöm inte att rapportera till oss i Sverige.
Jag måste tacka så hemskt mycket för det trevliga samtalet med allas vår tintintin, Brittis o allt vad denna gullunge kallar sig. Längtar efter alla myskvällarna vi ska ha i sommar =)
Interaktiva kramar så länge!

Postat av: ted

hey brita
whassup? sitter hos en frisor i bangkok just nu med dator istallet for spegel framfor mej. men sticker tillbaka till sydney i morgon efter en lang natt pa flygplatsen. hamande ocksa pa gaybar har igar efter att forst hamnat pa en horbar. men har pa gaybar drar dom i andra grejer pa en.
ostkusten bra eller? om du ar i noosa ga hela vagen till hells gate i nationalparken da for dar ar lite speciellt om det ar daligt vader. ha de fint

2007-01-31 @ 07:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback