Surfers Paradise

Surfers Paradise

Igar anlande herrskapet till Surfers Paradise, Australiens motsvarighet till Miami och huvudorten langs med the Gold Coast.

Dagens sysselsattning: Har med sand mellan tarna och rester av melon mellan tanderna chillat ut pa beachen, soft bladdrandes i den for dagen inforskaffade
Cleo. Jobbat pa brannan och mumsat sushi!

Dagens aha-upplevelse: Att den internationella reseguiden pa hostelet rekommenderar alla backpackers att det storsta mastet i Stockholm passa pa och se en match i den svenska huvudattraktionen - Bandy. Halla?! Vad hande med Grona Lund, Wasaskeppet och Gamla Stan???!

Livet och ostkustsvistelsen rockar, rullar och regerar vidare for Britis. Hon har dartill plumsat in i en funderarpol. Hur ska jag planera upp mina kvarvarande manader i Australien? Vad ska jag gora i host? Vad ska jag gora med mitt liv? Vad kommer det egentligen bli av en? Tankar, filosofiska resonemang, grubblerier, prestige och tvangstankar poppar runt i mitt huvud likt av Stini smorade popcorn.

Jag trivs bra har och nu, men kommer anda pa mig sjalv att langta till sa mycket. Mest patagligt just nu ar:

- Jag langtar tills imorgon. Inte for att jag inte trivs har och nu, utan mer for att jag ser fram emot vad jag da kommer fa uppleva.

- Jag langtar tills nasta vecka. Da min goda van Damien, tar ledigt ifran jobbet i Sydney for att flyga upp hit och ramla runt med mig ngra dagar.

- Jag langtar tills 22 februari. For da kommer MIN MAMMA att traska av flygplatsen i Sydney for att i tva veckor busa runt med MIG. Ojojoj, vad vi kommer att hitta pa tok. Ser fram emot langa strandpromenader med mycket prat.

- Jag langtar till Mars manad. Inte alls langt kvar tills jag antligen ska fa flytta ihop med kara, favorit, mysiga Anna. Flummyskvallar, cappuchinosippande och fler dimensionell forstaelse. Var forsta egendom - vitlokspressen - ar redan inforskaffat fran IKEA... kan inte bli annat an greeeaaat!

Langre an sa forsoker jag tvinga mig sjalv till att inte tanka. Det ar med runtsnurrade, ihopklistrade, upp och ned och utochin vanda, och yra kanslor som jag den 16 juni kommer att kliva pa flyget ifran flygplatsen i Bangkok. Vingar kommer flyga mig emot en mellandlandning i Wien. Den 17 juni kommer vi traska dar. Jag och Anna. Brunbranda och tankfulla. Vara nagot storre skor kommer eskortera oss igenom vantrum, passkontroller, bagagehamtningshallar och slutligen ut genom entre hallarna till Arlanda flygplats, i en huvudstad till ett Sverige.

Jag kallar det hemma.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

himla unge, vilka fasoner :P komma hem den 17 JUNI?! det måste ha blivit nåt fel med månaderna där ;) men tok, du kommer uppleva så mycket så jag är inte bitter. se till bara att du laddar batterierna för jättemkt BAD i sommar, för jag tycker du mest verkar jobba på brännan, på STRANDEN hmm...har du missat att solen tar bäst i vattnet ;). jag ringer dej snart, om du inte ringer mej favorit. pussokram

2007-01-18 @ 20:32:46
Postat av: Anna

hej brita.
Det var mysigt att prata med dig igar.
ska nog dra till sydney! Kanns som det smartaste alternativet. Men jag maste hora med min mor och se vad hon tycker forst! Hon ar sa klok!
Pusskram

2007-01-23 @ 03:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback