Med huvudet upp, fötterna ned och håret spretandes åt alla håll

Det har förbipasserat månader av längtan, begär och suktan efter struktur, ordning, dagliga rutiner och vanor. Likt en Nalle Puh dreglandes efter "åning" var min önskan att återfå uppleva en fulltomatad* almanacka och ett högt tempo som förutsättning för att hinna med hälften av åttagelser - att känna mig effektivt produktiv.

Min suktan, min längtan och mitt dreglande är över nu. I guess this is what I was aiming for.

De senaste veckorna och troligen de närmsta påföljande veckorna har/kommer mitt liv bestått/bestå utav heltidsarbete m ett gäng kärä neä på värke. När jag inte i mitt enormt baggiga blåställ, mörka (efter ngra timmars arbete - lite småsvettiga) singlet, helylle coola safetyboots (Anna - föreställ hur jag gör min cool-move med mina numera så enormt slim fittade body-pump armar så förstår du vad jag menar!) och orange florugerande mössa - stänger eller öppnar järnvägsvagnar sysselsätter jag och gubbarna på lage oss flitigt med kokande, skvättande och friterande diskussioner, argumentationer, munkäftningar och slagsmål (jag brukar vinna =p). Dessa slutar inte förrän någon förlorat sin stolthet, värdighet och hånats i ännu en stund eller eventuellt även vid blod-läckage. Idag t.ex. drogs denna hävdningsidkning sig så väl till sin spets, att den inte slutade förrän lagets lortgris, maskot, bullbakare och sommarjobbare (alltså: jag) till följd av försvagad muskelstyrka tvingades till uppgiften att efter information från 118100 ringa upp den amerikanska ambassaden för att fråga om det verkligen är sant att aspartan är förbjudet i USA och vad de i sånna fall istället har i sin Cola Light. Har man inget att göra, ja - då sysselsätter man sig. In deed.

Min privat importerade australiensare settlat sig ned alldeles förträffligt bland dessa svenska barrträd. Ett urval av några till en börjande chockerande upptäcker, som krävde lite vänjning och tålamod var:

- de svenska duschkranarna. Att vi har en kran för vattenflöde och en för temperatur istället för en varmvattenkran och en kallvattenkran.
- Gustafskorv.
- Att det finns så stora matvaruaffärer som Ica Maxi och att man därtill tillämpar ett betalningssystem där man får gratis och fri tillgång till skjutvänligalaservapen.
- Att vi är ett träningsnarkomanande släkte som till och med använder stavar som motionsform på sommaren (!!) och därtill utan att vid tillfälle ha skidor på fötterna. Haha, när jag tänker på det så ser nog stavgång helförbryllande ut vid en första anblick då man aldrig varit bekant vid dess existens.

Förutom ett heltidsarbete, så pluggar fröken Brita även matte på heltid, försöker träna varje dag, lära mig laga mat och få utlopp för sociala begär. Lite mycket på samma gång. Den värsta stressen springer dock utan tvivel ifrån källan av osäkerhet över vad i höst komma skall. Kommer jag in på vad jag sökt eller gör jag inte det? OM jag gör det, har jag i sådana fall boende? Vad har jag för back-up plan? Har jag någon back-up plan över huvudtaget???

Mina kollegor tycker att jag ska satsa på att jobba mig uppåt inom utlastningen, de har lagt upp en planering om att jag inom en 20 års period ev kan avancera till skyddsombud på utlastning kallvals och inom 30 år eventuellt eventuellt krönas till kunglig utlastare.

Jag har sökt ekonomi. Tummar hålls flitigt och konstant.

Efter utanproblem noterbar brändlukt från bakdelen och kraftig rökutveckling ifrån framänden är det nu i alla fall svart på vitt konstaterat att the White Pearl läcker olja och läggs in på behandlingshem under förhoppningsvis endast en kortare tid. Sorg i hjärtat, men stöttning finns från många håll, min kära.

Damo darlin dear snyftar just ut emot min axel efter att ha Australien har totalkickat Sverige i fotboll. Han spelar dataspel och spelar Sverige. Om detta tyder på att han under dessa tre veckor förutom att ha settlat sig ned även lyckats plantera sitt hjärta, sin själ och sin sportmoral i detta östskandinaviska land eller att han helt enkelt bara inte har ngn större talang för dataspel och är en dålig förlorare låter jag vara osakt.

Har just Body Pumpat och middagen står steamande nylagad på köksbordet. Plikt, hunger och sömn kallar!

Over and Out // Yatzy-helgonet


Kommentarer
Postat av: Sönnta

Äntligen börjar du skriva igen!
Vilken tur att jag visste att att det där med "brändlukt från bakdelen och kraftig rökutveckling ifrån framänden" handlade om en bil. Med lite fantasi blev det ganska kul;)

Postat av: Ladden

Tjo britiof! jaså du jobbä på värkä du mä! Då får du lov att hälsa på mig nån gång på östra sidan!

2007-07-15 @ 20:47:45
Postat av: Pär (Sönntas bror)

Träffade din mor i dag och intervjuade henne. Började prata om bloggar och att hon skrattar rejält åt mina upptåg i min blogg.
Har grävt fram ett par godbitar ur min blogg och dedicerat ett inlägg åt mor din, du kan väl tipsa henne om länken här under... =)

Postat av: Jobsan

Hoj, vart tog de lattesörplande bloggtimmarna på hufvudstadens innecafeér vägen? DU ÄR SAKNAD

2007-09-01 @ 17:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback