Jag och mams på ökenäventyr : the Red Centre

rc fran flyg

rc varat aborigin flygplan

rc skylt kings canyon
Stuart Highway som vi korde pa stracker sig ifran Darwin i norr till Adelaide i soder, vilket for ovrigt ar samma avstand som ifran Stockholm till Malta....

Vi headar emot Kings Canyon for att traska runt denna naturformation. Det ar 47 grader hett!!!

rc mamma posar m myggnaet
Sicken lady va! Vi kan ju skylla det fasionabla ansiktsnatet pa det faktum att det ar otroligt myggigt dar ute sa mycket i inuti mitten av ingenting. En skonhet gor sig da alltid bra pa kort!

rc min forsta Dingo
Min forsta Dingo! Avstanden har ute i mitten av ingenting ar tillaggningsvis valdigt langa. Forsta dagen korde vi 80 mil och passerade under dessa 5 timmar en bebyggelse bestaende utav: en bensinmack och tva bottleshops. Hmmm... jaa. Australiensarna ar ju i alla fall tydliga med sina prioriteringar!


jag vid kc

Jag i Kings Canyon, vilket for ovrigt ar den storsta canyonen i varlden, da Gran Canyon uppenbarligen egentligen inte klassas som en canyon.

mamma i kc
Gar hon och smsar må tro?? Jag sager det da... dagens tant-generation overlever tydligen inte utan att standigt vara uppkopplad pa det social-kompis-natverket och konversera sig via sms, imäjl och sicke dar trams...


garden of eden i kc
Vi tar ett svalkande, valbehovligt och fortjanat eftermiddags dopp i canyonponden Garden of Eden. Tro mig, efter att i 47 graders hetta gjort en 6 kilometers bergklattring utan skugga - ar det ett passande namn.

mams nice ass kc
Ooooh la la, nice bum!

var guide, diesel
Var guide, damdabbedidamdobedo... *trumvirvel*... Diesel!

mamma pa stege i kc
Posar som den stjaerna hon ar!

rc jag i kc
Jag.

rc mams i kc
Hmmm. Intressant. Naer borjade inka-indianerna befolka central Australien?

solnedgang kc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback