Min veckliga dos

Varlden skulle vara en sadan fridfull oas. Manniskor skulle ga ut i solen for att fa kanna hur dens stralar skulle tina upp den hud som under nattens flaektiga paverkan kylts ned. De skulle utan forvarning drabbas utav plotsliga fnissattacker gaendes hem ifran tagstationen och borja hoppa i de vattenpolar som hopat sig tillsammans for att sympatisera emot det nedosande regnet. De skulle borja sjunga hogt pa offentliga platser, utan att bry sig om hur det later - sjunga bara for att de njuter av att gora det. De skulle sta och shejka hofter i takt till sin iPod i vantan pa att trafikljusen vid Town Hall ska sla over till gront.

De skulle bete sig precis som mig.

Precis som jag nar jag sprudlar av lycka efter att ha fatt min veckliga dos av Anna.

Helgen har varit en Anna-och-Brita-helg.


sol emot bat

I fredags rodde (okej, inte bokstavligen - men vi akte i alla fall faerja!) jag och Anna till Manly - min i sarklass favorit av alla Sydney omradets strander. Mys, soft pa stranden.

manly
Oavsett vad denna bild ger for intryck, sa vill jag bara betona att detta hande sig innan den stundande Cosmopolitan-utekvaellen.

Pavag till Manly

jag pa sushi
Sa haer glad ar jag nar jag far ga pa Sushi Train.

anna pa sushi
Sa har glad ar Anna nar hon far ga pa Sushi Train.

Pa kvallen togs Sydneys innekrogar i besittning. Med en $50 bar tab pa Establishment och VIP intrades biljetter till Tank Nightclub, bada tva i Sydneys varsting bussiness omrade insag vi redan efter varan forsta Cosmopolitan (yepp, ni laste ratt. Dessa damer lever ratt och slatt efter sin levnadsbibel: Sex and the City) att denna kvall skulle sluta i en lyckad morgon.

cosmo-girls
Cosmopolitan-flickor. Carrie, Samantha, Miranda and Charlotte var aven de sjalsligt narvarande.


Kvallens line:

- Hihey Honey, you're looking really seeeexxxxyyyy tonite...


- Thank you, but.... hmm.... ehhh.... I am.... ehhh.... I'm a nun.


- A nun?? Hot!! Than you probably know some good places where we can go and confess our sins tomorrow.


brazilian
Under kvallen hans aven Brazilian Nite pa the Gaff med.

I lordags efter min och Annas sedvanliga morgonkaffe pa Gloria Jeans nede i Darling Harbour och ett halvlyckat forsok att tarva oss in pa en resemaessa, han jag aven antligen squeeza in min Coffee Skills Barista Course. Har alltsa lart mig hur man pa en halvautomatisk espressomaskin pressar, brygger och gor Espresso, Macchiato, Long Black, Flat White, Cappuchino, Caffe Latte, Hot Chocolate och Mocha. Att varma och fluffa till  och poura mjolken tillrackligt, precis och exakt var svarast, men men... ar man en stjaerna sa aer man!

Max Brenner

Och vad ar en lordag kvall utan Max Brenner? Det regnvader vi halvtnastanbortfladdrandes kampade, kravlade, plaskade och drog oss igenom for att komma dit - forgyllde den varma chokladens sothet emot gommen bara ytterliggare.

Och ibland gor man saker utan att man egentligen har en enda liten ynklig gnuttig liten vettig anledning att gora det. Som nar man exempelvis nar man irriterar sig tillrackligt mycket pa $1,30 i fickan som skrammlar emot mobilen nar man springer efter bussar man missar - och man i ett spontant, pluttigt infall spenderar dem pa 1 kg red chilli i tron om att man ska ma battre efterat. Hoppas det stammer det de sager om att stark mat okar basal metabolismen.

Hosten narmar sig i Sydney. Mamma. Igar nar jag gick hem ifran tagstationen, hade den dar rosenbusken vi sag vissnat.


Nanis repeatar just nu:

Bruce Springsteen - Dancing in the Dark (kan inte lata bli att tanka pa gamla goooa N3a tider)
Take That - Patience
the Killers - Read my mind
Bernard Fanning - Songbird


Anna i regnet
Anna starring the Music Video to "It's raining here in Sydney today".


Kommentarer
Postat av: Elin

Den där chokladgrejen ser verkligen jättejättegod ut...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback