Nojd och tacksam

Kommer ihag den dar regniga decemberdagen, den dar dagen som fordrevs under tavickningar tvars over gatan ifran det davarande hemmet pa Darlinghurst Rd 58. Nu sitter jag har igen, pa Global Gossip i Kings Cross. Kings Cross som ar Sydneys omtalade Red Light District dar hororna star pa ko i varje gatuhorn och som ar den mest drogindrankta gatorna i hela Australien. Du kan med forbundna ogon veta vilken gata du befinner dig pa utifran vilken drog den luktar utav. Kings Cross som jag under fyra manders tid kallade mitt hem, dar jag vissa veckor jobbade 55 timmar i veckan, dar jag ar tjenis med alla bouncers, stammis pa fiken och bastis med tanten pa Dryclean & Laundury.

Vad ar det har for ord att komma ifran en nyss nitton ar fyllda liten flicka? Vet att det hogst troligen och sakerligt later barnsligt och naivt, men jag har vuxigt. Och - hapna och hor - men jag trivs till och med ganska bra med att ha gjort det. Min dag har genomsyrats av en kansla av nojdhet och tacksamhet. Nojd med alla de bra ting som hant mig pa sistone, och tacksam for att de hant mig. Tiden da dagens triumf och gladje var att pa McDonalds fa skopa pa dubbelt sa mycket kola sas pa Heidi Klum och Mischa Barton look-alikernas Sundayglassar for att de skulle bli tjocka aro harmed och sedan langt tillbaka forbi. Varken jag eller Tony Rickardsson aent bitter langre. Bra saker hander mig och till resultat poppar min mage popcorn av lycka (Ja, Elin - onskar du kunde kanna pa min mage nu).

I fredags flog min mams med natten hem emot Vasaloppshysteri, the Ark hejaklackar och slaskneddrypta varskor. Jag hade en Anna-myshelg. I lordag attackerade vi de engelskliknande shoppinggatorna i Newtown, Sydneys isarklass mest alternativa suburb. Efter verkande fossingar och Cappuchinopysta magar avslutades shoppingen pa hemmaplan i CBD och en hemlagad tjejmiddag med rod vin och levande ljus stod att avnjuta.
I lordags inviterades aven froknarna Damien och Ray till att joina den redan mysiga atmosfaren och bade tacomumsningen och spelkvallen blev lyckad.
Sondagen fordriv jag och Annis pa beachen i Cronulla, med bra bocker, musik och smaskandes Cashewnotter.

Idag har jag haft en ansvarsfull dag inproppad med en hel massa mangd viktiga arenden att utratta - ni kan inte ana vad vuxenpoangen har forsat in! Bara de 20 minuternas koande inne pa Westpac (min banks) huvudkontor mitt i the Central Business District, tvingades mina vuxenpoangskalkyleringar att extandera sig over nasta blad i min anteckningsbok.

Har just nu lite probs med att ladda upp bilder pa bloggen - osis med tanke pa hur manga maesterliga konstverk denna grymt talangfulla amatorfotografen har portraterat av sin moder under deras exkursioner och rovarstrat i vildmarken, eller hur mams? - men jobbar slitande och svettande med att atgarda denna bristande redovisning sa snart som mojligt.

Imorgon har jag och Anna en IKEA-dag. Planen ar dessutom att den ska avslutas med bio.

Grubblat och analyserat min tillvaro flitigt under de senaste dygnen. Insett attt jag skammer bort mig sjalv varje dag. Inte nodvandigtvis ekonomiskt och slosaktigt - utan mer att jag omger mig med manniskor jag tycker om och sysselsatter mig med sadant jag tycker om och som gor mig glad. Har - runt susandes pa en snurrvanlig kontorsstol - kan jag inte annat an att tycka att jag har det ganska bra.

Inte sa lang tid tills jag ar hemma.

Klapp pa stjarten och bit i haelsenan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback