Torsdag morgon

Det ar torsdag och klockan ar 12:53pm. Fortfarande runtslasandes i pyjamas och tofflor, sippandes Chai Latte, mumsandes grot med mosad banan och sager Goodmorning till de forvanade grannarna nar jag hamtar tidningen.

Har aldrig haft en sadan har soft vardag sa mycket jag kan minnas. Vaknar vid den har tiden varje dag, smaskar den frukost som vanligtvis bestar utav Acon & Beggs och dricker min Chai Latte, harmoniskt bladdrandes morgontidningens blad. Dagen fordrivs darefter med aktiviteter sasom upptacka nya strander, ga pa museum, busa med Anna, fika med vanner bland Sydneys skyskrapor, lara mig nya saker som exempelvis att spela golf eller cricket, aka till IKEA, valdgasta barbecues och ga ut och springa langs oceanen.


jag golfar
Brita "Tiger" Kampe rockar pa rangen.


Om fem dagar flyger jag upp till the Whitsunday Coast. Laengtar lite grann. Aer helt slut, tar pa krafterna att vara rastlos.

Pa lordag och sondag ska jag jobba pa O'Malley's. Toktoktok ser fram emot det.

I tisdag gick jag och Cappuchinobitchen pa BodyJam-gympa pa Fitness First. Fniss och flum. Efterat mystes det i biosalongen under Reign over me - den nya Adam Sandler filmen. Sorglig men fin. Jag grat och Anna gjorde flabbandes narr av mig. Tur for din skulle Anna att du har sa pass snygg bak, sa att jag star ut med dina pikar!

Igar cruisade jag och D till Manly och fordrev eftermiddagen gassandes i solen pa Sydneys haerligaste strand.
Pa kvallen lamnade tva tjusiga damer huset pa Riverview Ave 21 for att ngra minuter senare spatsera upp for den roda mattan framfor finrestaurangen Zippos i Kyle Bay.

Neutral, BBQ & Salamon Oysters, Baby Octopusses, Devil Prawns, Chilli Kings Prawns, 4 cocktails och 3 desserter senare rullade tva matta, nojda, lyckliga och fnittriga damer vidare.

Belinda pa Zippos
En av tva finkladda damer pa Zippos under gardagkvallen.


Nanis repeatar just nu:

K T Tunstall - Suddenly I see
Train - Drops of Jupiter
Phantom Planet - California
Bruce Springsteen - Atlantic City

Stereophonics - Dakota


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback