Besok pa Johnstone River Crocodile Farm

jag m croc

croc hungrig

croc farm

jag och orm

croc nyfodd 
Dar jag fornojsamt satt vid min bank och mumsade i mig min andra Crocodile Satay (riktigt mumsvänligt faktiskt! Paminde lite om kyckling i smaken) kom agaren av krokodilfarmen snart fram till mig. Med sig hade han en 1-timme-gammal liten parvel till krokodilbebis. Sa SöT!!! tankte jag. Strax efter att det har kortet var taget sade agaren at mig att stoppa in mitt finger i krakens lilla kaft. Jag hade vid det har laget redan vanligt med klart bestamt avbojt hans erbjudande om anstallning som Krokodil-taender-borstare, trots de organiska tatueringar och piercingar han sa ingick i arbetet - men nyfikenheten tog snart overhand, och den ser ju inte sa farlig ut, sa jag bestamde mig andock for att acceptera de senaste erbjudandet. Och sa som det kandes. Nog kanske denna parvel ser liten och oskyldig ut, men efter att ha erfarigt hur dess redan sylvassa tander traengde in genom min hud, havdar jag bestamt min asikt som ar av annat slag.


croc kanguru

croc kanguru
Jag ikladd min saregna alldeles specifika Mary Poppins pose (misstanker seriost att det ar paraplyet som gor det) matar fria kangurur.

croc joey
En Joey! (= kanguru unge)

croc
Johnstone River Crocodila Farm foder upp krokodiler i huvudsak for deras skinn och kott.

croc farm

croc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback