Besök på apoteket

Till följd av min mors på senare tids otaliga påminnelser om järntillskottens ökade effekt i samvariation med folsyra, så masade jag mig idag - en solig onsdag till ära - till apoteket för att uppfylla mina åtaganden som hälsomedveten flicka, ansvarsfull för sitt vämående och väluppfostrade dotter.

Väl inne och halvyrt förvirrat av lokalens alla burkar och förpackningar hänför jag mig snart åt den välbesinnade farmacistens kunskap. Jag frågar om hon skulle kunna vara hjälpsam och tipsa om vilken Folsyra jag borde införskaffa.

Hon sträcker mig en lilabrun förpackning med en månads pillerförbrukning och säger; "jaha, men då är det den här som Du ska ha."

Tacksam och lättad betalar jag och ger mig väl tillbaka ut bland Sveavägens bussinessnissar och artyflum.

Jag läser på förpackningen och noterar för första gången förpackningens vitstilta ledtext alldeles under preparattexten; "För gravida, ammande och åldrande".

Undrar just vilken av dessa kategorier hon syftade på att jag tillhör.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åldrande. Såklart! Brita jag ska förklara för dig när jag kommer och jälsar på att vi blir inte yngre!

2008-03-06 @ 18:11:32
Postat av: Tajt tajtare tajtast

Haha, vardag när det är som bäst!
Men för en oengagerad/halvsovande kemistudent -vad är folsyra?
Och by the way, jag saknar dej SÅ DET GÖR ONT I HELA KROPPEN.

Postat av: John Galt a.k.a. Gubben

Ha, så jag fann din blogg till slut. Glöm nu inte att joina facebook, alternativt skriva en liten kommentar på min blogg om centralbanker...

2008-05-25 @ 14:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback